سفر معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران به استان بوشهر +تصاویر
293928

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران در جریان سفر به استان بوشهر، به منظور بررسی مسائل آموزشی، از مدارس علمیه خواهران شهرهای برازجان، گناوه و دیلم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور؛ خانم زهره رنجبر، مدیر اداره برنامه ریزی و ارزیابی و خانم ظفری نژاد، کارشناس اداره کل تحصیلات تکمیلی از معاونت مرکز،به منظور بازدید و رصد دقیق مسائل آموزشی مدارس علمیه خواهران بوشهر، به این استان سفر کردند.

در اولین روز از این سفر چهار روزه، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با حضور در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان با کادر، اساتید و طلاب این مدرسه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر با اشاره به اهداف سفر استانی گفت: رصد میدانی و دقیق مسائل آموزشی و شنیدن صحبت های کادر، اساتید و طلاب مدارس علمیه، از مهمترین اهداف سفرهای استانی این معاونت است.

وی تصریح کرد: از نظرات طلاب، اساتید و کادر مدارس در برنامه ریزی های آموزشی در مرکز استفاده خواهیم کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به اهمیت نقش استاد در تربیت طلاب گفت: یکی از مهمترین نقش‌های استاد، ایجاد نشاط به منظور دانش افزایی است. استاد، قدرت فکر کردن و نوآوری را در طلبه ایجاد کند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، ضمن خوشامدگویی به معاون آموزش مرکز و هیئت همراه، این گونه سفرها را دارای برکات خوبی برای استانها ذکر کرد.

در ادامه این دیدار اساتید و طلاب به بیان نظرات خویش پرداختند.

در پایان جلسه مدیر اداره برنامه ریزی و ارزیابی حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به نقش مهم استاد در امر آموزش به عنوان مهمترین رکن گفت: توسعه فردی مسئله ای مهم است که نباید فقط از سیستم و متولی امر آموزش توقع داشت، بلکه خود طلبه و استاد در مسیر آموزش، توانمندی های لازم را بیاموزد.

* دیدار و گفتگو با کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) گناوه

در ادامه برنامه های روز اول سفر معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران به استان بوشهر، وی با حضور در مدرسه الزهرا(س) گناوه با کادر، اساتید و طلاب این مدرسه علمیه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلین تهرانی با اشاره به وظیفه اصلی طلبه که خوب درس خواندن است، گفت: طلبه ضمن خوب درس خواندن، باید عالم به زمان خود باشد. 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: دو ارزش علم آموزی و جهاد که از فرمایشات مقام معظم رهبری است، سرلوحه طلاب و اساتید باشد.

وی افزود: همه توان و تلاش مجموعه معاونت آموزش مرکز در راستای تدوین طرح و برنامه هایی است که طلاب و اساتید بتوانند خوب یاد بگیرند و خوبتر آموزش دهند.

در ادامه این جلسه، مدیر، طلاب و اساتید مدرسه نظرات و مشکلات آموزشی را بیان کردند.

در پایان نشست نیز خانم رنجبر و خانم ظفری نژاد توضیحاتی در خصوص سوالات مطرح شده بیان کردند.

* دیدار معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با امام جمعه دیلم

در ادامه سفر به استان بوشهر، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران و هیئت همراه با حضور در دفتر امام جمعه دیلم با حجت الاسلام والمسلمین اسدی و همچنین کادر، اساتید و طلاب مدرسه تازه تاسیس حضرت زینب(س) دیلم دیدار و گفتگو کردند.

رئیس هیئت امناء مدرسه علمیه حضرت زینب(س) دیلم گفت: همه تلاش خود را در خصوص تاسیس مدرسه علمیه خواهران در این شهر انجام دادیم که به کمک نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه خواهران استان و خیرین محترم این اتفاق مهم برای شهر دیلم افتاد.

امام جمعه دیلم افزود: با تاسیس حوزه علمیه خواهران در این شهر، بسیاری از بانوان خوشحال هستند که می توانند در این مسیر قدم بگذارند.

در ادامه این دیدار، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، ضمن تشکر از معاون آموزش مرکز و هیئت همراه برای حضور در شهر دیلم و دیدار و بازدید از این مدرسه تازه تأسیس گفت: امام جمعه دیلم و هیئت امناء این مدرسه بسیار زحمت کشیدند تا این شجره در این شهر به بار بنشیند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، در این دیدار ضمن تبریک دهه فجر و اشاره به نقش زن در انقلاب و اهمیت دادن امام راحل(ره) به بانوان، با ذکر خاطره ای، از مرحومه حدیدچی دباغ که از مبارزان و زندانیان قبل از انقلاب و تنها بانویی که فرمانده سپاه بود، گفت: اگر بانوان بخواهند می توانند با تحصیلات و کارهای مختلف اثرگذاری خوب و مناسب در جامعه اسلامی داشته باشند.

در پایان از ساختمان تازه بناشده مدرسه تازه تاسیس حضرت زینب(س) شهر دیلم بازدید صورت گرفت.

برچسب‌ها