ارتقا سطح حوزه علمیه خواهران نقشی موثر در رشد فرهنگی و تربیتی جامعه دارد
296168

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بی تردید حمایت و ارتقا سطح حوزه علمیه خواهران نقشی موثر در رشد فرهنگی و تربیتی جامعه دارد و هر مقدار حوزه خواهران فعال باشد، قطعا آن جامعه دارای پیشرفت فراوانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیت الله صفائی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در دیدار با مدیر و کادر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تشکر از زحمات این مجموعه و تقدیر از فعالیت های طلاب خواهر در سطح استان گفت: ارتقاء سطح فکری و دانشی و افق نگرش مسئولین حوزوی حوزه علمیه خواهران نسبت به اوایل دهه نود، پیشرفت چشم گیری داشته است.

وی با تشکر از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور و آرزوی موفقیت برای مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین فاضل بیان داشت: بی تردید حمایت و ارتقا سطح حوزه علمیه خواهران، نقشی موثر در رشد فرهنگی و تربیتی جامعه دارد و هر مقدار حوزه خواهران در زمینه درون زائی و هم تاثیرگذاری در جامعه فعال باشد، قطعا آن جامعه دارای پیشرفت فراوانی خواهد شد. 

آیت الله صفائی بوشهری با تشکر از مجموعه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حوزه علمیه خواهران استان بوشهر یک حوزه پیشرو و بالنده در سطح کشور است و نباید به حداقل ها بسنده نمود، بلکه باید جهت تعالی حوزه با برنامه های دقیق و کارآمد شبانه روز تلاش کرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر برطرف شدن نیاز مالی حوزه علمیه خواهران استان تاکید کرد: ان شالله در شرایط جدید استقلال مالی حوزه ها و پشتوانه قوی مالی جهت پشتیبانی از برنامه های حوزه و معیشت طلاب سرعت خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تشکر از فعالیت های طلاب خواهر در ایام نوروز و تعطیلات عید گفت: الحمدلله طلاب خواهر در ایام عید و تعطیلات نوروز که بنده از نزدیک رصد می­ کردم، فعالیت های فرهنگی خوبی در سطح ساحل برای ایجاد فضایی با نشاط جهت مسافران نورزی داشتند که آمار مسافر و گردشگر استان بوشهر در ایام نوروز در حدود 9 میلیون نفر اعلام شده است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی بر اشتغال فارغ التحصیلان و مشغول شدن ایشان بعد از فارغ التحصیلی از حوزه گفت: برای اشتغال فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران، باید برنامه ریزی و فکر واقع بینانه صورت گیرد و کاری که شما تعریف می­ کنید، اعم از تبلیغ، تالیف و پژوهش و یا مشاغل دولتی متناسب را شامل می شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تشکر از نماینده معزز ولی فقیه در استان بیان داشت: دهه ی نود را باید دهه تطور حوزه های استان دانستند که با درایت و برنامه ریزی حضرت آیت الله صفایی بوشهری این مهم صورت گرفت.

 وی همچنین با تاکید بر کنشگری حوزه در مسائل گوناگون علمی، پژوهشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سال های اخیر در استان گفت: دهه نود به برکت تدابیر عالمانه و مشفقانه نماینده ولی فقیه در استان روحانیت استان بوشهر فصل نوینی از اثرگستری حوزه ها را در سطح جامعه گشود.

وی در ادامه  مطرح کرد: احیای روحانیت استان در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری از دیگر خدمات بزرگی است که در استان در مدت زمان حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری انجام گرفته است.

برچسب‌ها