کد خبر: 125359
۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
نگاهی اجمالی به کتاب جهاد در قرآن
303035

کتاب «جهاد در قرآن» به همت مرکز نشر هاجر؛ ناشر تخصصی زن و خانواده منتشر و روانه بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کتاب «جهاد در قرآن» نوشته مرضیه رنجبر را چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار داد.

مؤلف در این کتاب، در واقع به بازخوانی آیات جهاد توسط محمدجواد مغنیه و سیدقطب برای نشان دادن چهره مسالمت جوی اسلام پرداخته است و اسلامی که داعش و تکفیری ها از آن دم می زنند را رد می کند.

در عصر کنونی، دشمنان اسلام از بیم گسترش نفوذ اقتدار مسلمانان در عرصه بین المللی به صورت علنی به دنبال تضعیف آنان هستند و با ایجاد اختلاف میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی، تلاش گسترده ای را برای تسلط بر کشورهای اسلامی به کار گرفته اند. از سوی دیگر، گروه‌های تکفیری با استناد به نظرات برخی از مفسران، اقدام به تکفیر و کشتار پیروان سایر مذاهب اسلامی کرده‌اند و این امر باعث شده دیدگاه غیرمسلمانان نسبت به دین اسلام مخدوش گردد. در چنین شرایطی مقایسۀ دیدگاه‌های دو مفسر معاصر شیعه و اهل سنت که نظراتشان مستمسک تندروی‌ها یا نقدهای مختلف گشته، می‌تواند در تبیین حقیقت جهاد اسلامی راهگشا باشد.

کتاب «جهاد در قرآن از نگاه تفسیر الکاشف و فی ظلال القرآن» به طور همه جانبه دیدگاه سیدقطب و محمدجواد مغنیه را در زمینه آیات جهاد موردبحث قرار داده و ضمن تبیین وجوه اشتراک و افتراق این دو تفسیر، حقیقت دیدگاه مفسران این دو اثر مشخص می شود و تهمت خشونت گرایان از چهره اسلام زدوده می گردد.

این کتاب در سه بخش تنظیم شده است:

ـ معرفی اجمالی دو تفسیر «الکاشف» و «فی ظلال القرآن» و سیمای جهاد در قرآن

ـ وجوه اشتراک تفسیر «الکاشف» و «فی ظلال القرآن»

ـ وجوه افتراق تفسیر «الکاشف» و «فی ظلال القرآن»

مغنیه «التفسیر الکاشف» را همزمان با جنگ‌های داخلی لبنان و جنگ اعراب با اسرائیل نگاشت و به طرح مسائل سیاسی و جنایات اسرائیل در تحریف اسلام پرداخت. سید قطب نیز به ‌عنوان پدر جنبش‌های مسلمانان در جهان، ضمن دفاع از مشروعیت جهاد، تمام تلاش خویش را در ساختن جامعه‌ای بر اساس شریعت اسلامی به کار بست.

کتاب «جهاد در قرآن» در 188 صفحه و با قیمت 54000 تومان به صورت قطع رقعی منتشر شده است که علاقه‌مندان با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نشر هاجر به نشانی https://hajarpub.ir/ می توانند این کتاب را با قیمت 43,200 تومان تهیه کنند.

نگاهی اجمالی به کتاب جهاد در قرآن

برچسب‌ها