حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است/ "شهیده فاطمه نیک" نماد مقاومت زن مسلمان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با بیان اینکه حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است، گفت: استان هرمزگان از شهدای شاخصی برخوردار است که شهیده فاطمه نیک می تواند نماد مقاومت برای زنان و مردان مسلمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس صبح امروز چهارشنبه در همایش بین المللی "مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی" در بندرعباس گفت: در این همایش با دو واژه شهید و شهادت و همچنین رابطه فرهنگ و تمدن سازی و احیای تمدن نوین اسلامی سروکار داریم.

وی افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب، از هر شهید به عنوان یک نماد نام بردند، لذا تبدیل هر شهید به پرچم عزت و سربلندی ملت، کاری است که بر عهده همه آحاد جامعه به ویژه در فعالان عرصه فرهنگی و فرهیختگان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به فرهنگ شهادت و مقاومت داریم زیرا رسیدن به قله‌های ترقی و آرمان های یک ملت جز با فداکاری و ایثار میسر نیست. جامعه ای که در خدمت آرمان‌های خودش قرار بگیرد باید این فرهنگ در تمام تار و پودش رخنه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: برکات فرهنگ ایثار و مقاومت، یک جامعه متعالی است و جامعه به استقلال و خودکفایی و خودباوری می رسد. فرهنگ شهید و شهادت بیش از همیشه مورد تاخت و تاز و نفرت دشمنان و استکبار واقع شده است، چرا که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از فرهنگ شهید و شهادت هراس دارند، جامعه با این فرهنگ پویاست و این فرهنگ به جامعه حیات می بخشد.

وی ابراز داشت: حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است. امروز در مسیر یک تمدن نوین اسلامی در حرکت است. این تمدن سه عنصر لازم دارد: عنصر نخست، سخت افزار تمدن است که این برآیند دو عنصر دیگر است و آن اراده و عزمی که در آن جامعه برای تمدن سازی باشد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: در دنیایی که همه در مقابل حرکت بالنده ملت ایران و انقلاب اسلامی و جریان مقاومت قرار گرفته اند، راه عبور از آن، تبدیل هر شهید به یک نماد است و شهیده "فاطمه نیک" شاید برای مردم خیلی نام آشنا نباشد، لذا معرفی این شخصیت بالا به عنوان یک نماد برای زن و مرد مسلمان می‌تواند نقشی را ایفا می‌کند که در مسیر تمدن ساز به دنبال آن هستیم.

وی بیان داشت: مفتخرم که استان هرمزگان ۱۵۰۰ شهید را در دامان خود قرار داده است، امید است با معرفی شهیده فاطمه نیک به عنوان یک نماد بتوانیم معرفی کنیم که ۸ شهید را در دامان خود پرورش داد و خود نیز به مقام رفیع شهادت نائل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha