رشد حوزه‌های علمیه خواهران، به رشد جامعه اسلامی منجر می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌نژاد در جمع طلاب بیان کرد: ما باید بتوانیم حوزه‌های علمیه خواهران را رشد دهیم، زیرا رسالت خواهران طلبه، رشد جامعه اسلامی است؛ دراین‌صورت تارهای عنکبوت سست دشمن بی‌اثر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، سرخه/ نشست علمی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه با همکاری مدرسه علمیه نجمیه سرخه و پایگاه بسیج طلاب، با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج غلامحسین مهدوی‌نژاد، در سخنانی ضمن تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گرامی‌داشت یاد شهید مفتح سخنان خود را با بیان تفسیری از آیات سوره رعد آغاز کرد.

وی گفت: در آیاتی از این سوره تعبیر می‌شود که اگر خداوند می‌خواست، می‌توانست از مقام جبر خود استفاده کند و همه انسان‌ها را سعادتمند بیافریند. اما بنا و فلسفه خلقت خداوند از انسان این نبوده است. خداوند انسان را مورد امتحان قرار داد تا خود سعادت و عاقبت بخیری را انتخاب کند. مهم‌ترین مسئله برای بشر عاقبت‌بخیری است؛ تا جایی‌که بسیاری از بزرگان از جمله امام راحل(ره) همیشه در دعاهای خودشان از خداوند عاقبت بخیری را طلب می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نژاد ادامه داد: خداوند پیامبر خود را فرستاد تا با سخنان خود مردم را هدایت کند و به سوی سعادت و عاقبت بخیری سوق دهد. این رسالت و هدایت مردم امروز به دست طلاب است. طلبه برای انجام این رسالت باید ایمان را در خود باور کند. به پشتوانه‌ای محکم الهی اعتقاد داشته باشد. مسائلی که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد ،چندین برابر سخت‌تر از آن در اوایل انقلاب وجود داشته است و آن‌ها را  این مردم پشت سر گذاشتند؛ زیرا به راه خود اعتقاد و ایمان داشتند. اگر ما طلبه‌ها به راه خود ایمان داشته باشیم و از خداوند کمک بخواهیم، ایمان و عمل صالح را پشتوانه کارهای خود قرار دهیم، می‌توانیم راه هدایت را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این‌که شهید مفتح مظهر وحدت حوزه و دانشگاه شد، برای این است که ایمان، توکل و توسل به خداوند در این شهید بسیار بالا بود. این رسالت را امروز طلاب مخصوصاً طلبه‌های خواهر برعهده دارند. ما باید حوزه‌های علمیه را رشد دهیم، خواهرانی که رسالت آن‌ها رشد جامعه اسلامی است. در این صورت است که تارهای عنکبوت سست دشمنان دنیا بی‌اثر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی‌نژاد بیان کرد: دشمن کارهایی انجام داده است، اما به هدف خود نرسیده است. چه‌بسا مشکلاتی که به‌دنبال آن هستند تا برای ما به وجود آورد، امروز خودشان به آن مبتلا شده‌اند. بقای جمهوری اسلامی از پایه‌های محکم آن است. آن‌چه ما به‌عنوان یک اصل معتقدیم، این است که خداوند پیروزی اسلام را اراده کرده‌است. این رسالت طلاب است و برای رسیدن به این جایگاه باید به خدا اعتماد کنیم و از او کمک می‌خواهیم ان‌شاءالله نزد خدا و امام زمان(عج) روسفید باشیم.

در پایان نشست، از استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha