
دوره شیوههای جذاب سازی کلاسهای معارف دین با حضور طلاب، مربیان طرح امین و معاونان پرورشی مدارس، در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم صالحه کریمیانی پور، در گفتگویی، از برگزاری دوره شیوه های جذابسازی کلاسهای معارف دین در دو نوبت صبح و عصر به مدت ۴روز در مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) میناب خبر داد.
وی تصریح کرد: این دوره با حضور حجت الاسلام مجید جعفرپور، شاگرد حضرات آیات میلانی و مروجی طبسی(زیدعزهما) و مولف کتاب درسنامه فاطمی بود که با استقبال پرشوری از طرف مربیان طرح امین و معاونین پرورشی مدارس متوسطه اول و دوم روبرو شد.
استاد حوزه هدف از برگزاری دوره را ارتقای دانش و ایجاد مهارت کلاسداری به شیوه جذاب همراه با آموزش مباحث علمی و عملی متنوع و مورد نیاز شرکت کنندگان به صورت فشرده دانست و خاطرنشان کرد: طلاب مربی طرح امین مدارس باید با مهارتهای شیوه جذاب سازی کلاسهای معارف دینی آشنا شوند تا بتوانند ارتباط بهتری با دانش آموزان برقرار کنند.
در این دوره، حجت الاسلام جعفرپور با بیان اینکه شروع جذاب در کلاسداری اهمیت بالایی دارد، اذعان داشت: استفاده از قصه، شعر، لطیفه، داستان کوتاه، سئوال، تفسیر از شیوه های شروع جذاب سازی است که در کلاس، تشریح و نمونههایی از آن به صورت عملی و کاربردی اجرا شد.
وی تصریح کرد: یکی از درسهای که هر مربی به عنوان امام کلاس باید بداند و اجرا کند، این است که دانش آموز را سر سفره معارف دین قرار دهد.
کارشناس دینی با اشاره به اینکه کلاسی جذاب است که معلم فعال داشته باشد، تاکید کرد: معلم باید سواد، علم کافی، سوز و دغدغه داشته باشد، برای هدایت دانش آموزان حریص باشد، دست بچهها را بگیرد و با اهلبیت(علیهم السلام) آشنا کند.
وی اظهار داشت: یک معلم موفق باید اهل سحرخیزی و دعا باشد، مثبت نگر، ظاهری آراسته و اخلاق نیکو داشته باشد، با همه این او صاف مربی یک سری وسایل مثل خط و صدای خوب هم نیاز دارد که در این دوره صداسازی و خط ثلث(نسخ) هم آموزش داده شد.
مولف کتاب درسنامه فاطمی در پایان گفت: دو آیتم مهم کلاسداری در بحث تربیت دانش آموزان، بازی و اردوداری است همراه با تشویقهای مختلف، چه بیانی چه به صورت کف زدن، نمایش خلاق و تصویرسازی هم از دیگر شیوههای جذاب سازی کلاس های معارف دین است.
نظر شما