برگزاری دوره تکمیلی کارگاه "تربیت کنشگر اجتماعی" در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) تهران

 کارگاه تربیت کنشگر اجتماعی با حضور مبلغان و طلاب خواهر در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، کارگاه تربیت کنشگر اجتماعی با عنوان "بررسی آسیب اجتماعی طلاق در میان طلاب" با حضور خانم محمودزاده، مشاور حوزه و دانشگاه و متخصص مطالعات حقوق زن و خانواده در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد.

در این نشست خانم محمودزاده گفت: واقعه طلاق موجب آسیب های روانی و اجتماعی بی شماری از جمله آسیب هایی چون افسردگی، استرس، بی اعتمادی و بدبینی و بسترسازی برای بسیاری از بزهکاری های اجتماعی که در کمین افراد طلاق گرفته و حتی کودکان طلاق است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مهم ترین پیامد گسترش طلاق برای جامعه، فروپاشی نهاد خانواده است، زیرا با از میان رفتن خانواده انواع مشکل ها و دیگر آسیب های اجتماعی به وقوع می پیوندد.

وی در ادامه ابراز داشت: اصول هشتگانه که در مشاوره طلاق مورد نظر قرار دارد شامل: "انسان و قابلیت تغییر"، "لزوم برقراری رابطه حسنه مشاور و مراجع"، "نیاز اساسی به مصاحبه بر تأکید بر مصاحبه مشاوره ای"، "تسلط و مهارت مشاوره در امور مشاوره"، "علاقمندی به مراجع در جهت حل مشکل و کمک به مراجع"، "کوشش در جهت نفوذ بر مراجع"، "قبول اصل نیاز مراجع به کمک"و "توجه اساسی به موفقیت بدلی مراجع و آرزوی توفیق برای او" است.

استاد محمودزاده درپایان ویژگی های مهم در مهارت های زندگی، خلاقیت، منطقی بودن، آینده نگری، ویژگی های تربیت خلاق و مهارت حل مساله برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha