اعتکاف دختران نوجوانان به همت مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، از برگزاری اعتکاف ویژه دختران نوجوان در مسجد امام رضا(ع) یزد به همت مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم اقدس السادات دهقان منشادی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد، در گفت و گویی، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی گفت: از سال 1397 برنامه اعتکاف را برای دختران دانش آموز دبیرستان دوره اول و دوم برگزار کردیم البته به جز در مواردی که به دلیل شیوع کرونا، برگزاری اعتکاف ممنوع اعلام شده بود و امسال نیز به یاری خداوند ۱۱۵ نفر در این برنامه معنوی شرکت کردند که از این تعداد ۲۵نفر طلاب آموزش دیده در جمع دانش آموزان حضور داشتند.

وی افزود: در این مراسم سعی بر این بوده است که اکثر فعالیت ها از طرف طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد برگزار شود که یکی از این برنامه ها برگزاری روزانه ۸ حلقه  صالحین در رده های سنی مختلف توسط طلاب آموزش دیده بود.

وی افزود: ما قبل از اجرای برنامه اعتکاف، گروهی از طلاب پایه های بالا مدرسه علمیه را انتخاب و به آن ها آموزش های لازم را در مورد آداب و رفتار متناسب با رده سنی نوجوان داده می شود تا جهت ارتباط با دانش آموزان معتکف آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد، اظهار کرد: طلاب آموزش دیده با برگزاری حلقه های صالحین و معرفت، تاثیرات بسیار خوبی بر معتکفین نوجوان داشته اند از جمله برطرف شدن شبهات، انس و الفت گرفتن با طلاب و مثبت شدن نگرش دختران دانش آموز نسبت به نظام و خدمتگزاران نظام از جمله آثار این نشست ها بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد علاقه دانش آموزان به طلاب خواهر و برقراری رابطه دوستی بین آنها ضمن گفت و گو تبیین برنامه ها و اهداف طلبگی در این نشست ها، دانش آموزان برای ورود به حوزه علمیه و طلبگی، اظهار علاقه می کنند و ما دلیل این امر را عنایت ویژه صاحب الزمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) به این قشر می دانیم و از این جهت تمام تلاش ما برگزاری برنامه اعتکاف برای نوجوانان است.

خانم دهقان منشادی(خاتم الحسینی) با اشاره به اینکه غذای معتکفین در این مسجد با توجه به گروه سنی شرکت کنندگان نسبت به مکان های دیگر متفاوت بوده است، افزود: سعی بر این بود که غذاهای مورد علاقه نوجوانان تهیه شود البته با ذکر این نکته که از حالت اعتکاف و فضای معنوی آن خارج نشود.

وی در بیان برنامه های اجرا شده در این آیین مذهبی و معنوی گفت: سخنرانی در باب فضایل حضرت علی(علیه السلام)، برپایی محفل انس با قرآن با محوریت سوره مبارکه «یس»، برگزاری حلقه معرفت با موضوع امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) و جشن ولادت امیرمومنان(ع) با حضور و توسل به پرچم حرم این امام بزرگوار(علیه السلام) از جمله برنامه های روز اول اعتکاف بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد، نشست با یکی از طلاب متحول شده تحت عنوان از«لاک جیغ تا خدا» برپایی محفل قرآنی با محوریت سوره «حدید»، برگزاری حلقه صالحین با موضوع «جایگاه زن در اسلام و غرب» و همچنین به مناسبت همزمانی اعتکاف با دهه فجر انقلاب اسلامی، پرده خوانی انقلاب را از  برنامه های انجام شده در روز دوم اعتکاف اعلام کرد و گفت:  در روز دوم، پرچم مطهر حرم امام حسین(علیه السلام)  نیز در این روز مهمان معتکفین این مسجد بود.

وی برگزاری اعمال ام داوود را علاوه بر اعمال معنوی دیگر، از برنامه های روز سوم عنوان کرد و اضافه کرد: برپایی نماز شب، به صورت دسته جمعی و هماهنگ با حضور معتکفین در این شب ها برپا می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha