نشست «انفاق و قرض‌الحسنه» در یزد  برگزار می‌شود

با همکاری دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در یزد و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد نشست علمی انفاق و قرض‌الحسنه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران از یزد، جلسه هماهنگی نشست ترویج انفاق و قرض الحسنه و نقش آن در تعالی جامعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران  و حجت الاسلام میررحیمی مسئول دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در محل مدیریت حوزه خواهران استان یزد برگزار شد.

بر پایه این گزارش؛  هرکدام از حاضرین  در این نشست به نقش و جایگاه انفاق و قرض الحسنه اشاره و  بر فرهنگ سازی عمیق در بین همه احاد جامعه تاکید کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تبیین صحیح آموزه های حیانی (انفاق و قرض الحسنه) و تعمیق بخشی و تقویت باورهای دینی، گفتمان سازی ترویج فرهنگ انفاق و قرض الحسنه، احسان و نیکوکاری و آثار اقتصادی و اجتماعی آن؛ ارتقای فرهنگ عمومی و تقویت روح جمعی و مسئولیت اجتماعی؛ تبیین مصادیق انفاق و خیر فرهنگی را از اهداف این نشست برشمرد.

خانم رویا دهقانی، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد در ادامه به سرفصل ها و عناوین اصلی مقالات و نشست های علمی اشاره و بیان کرد: جایگاه انفاق و قرض الحسنه در اسلام؛ آثار اجتماعی انفاق و قرض الحسنه؛ نسبت بین عدالت و انفاق و قرض الحسنه؛ تفاوت های انفاق و قرض الحسنه؛ چگونگی نقش مکملی انفاق و قرض الحسنه؛ بررسی دلایل کم رنگ شدن انفاق و قرض الحسنه در جامعه؛ روش های عقلانی و... بازگشت به روحیه انفاق وقرض الحسنه؛ انفاق و قرض الحسنه؛آداب و احکام؛ اقتصاد اسلامی، انفاق و قرض الحسنه؛ فرهنگ دینی و روحیه انفاق و قرض الحسنه؛ بررسی تاثیرات مثبت بر روح و روان منفقین و قرض دهندگان و بررسی ملازمه فی مابین وجود ربا و عدم انفاق و قرض الحسنه سرفصل ها و عناوین اصلی مقالات این نشست ها است.

وی در ادامه افزود: اولین نشست انفاق و قرض الحسنه در تاریخ یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور علما و مسئولین استانی و همچنین خیرین محترم برگزار خواهد شد.

تلاوت قران کریم، استفاده از صوت بیانات آیت الله العظمی جوادی  آملی، سخنرانی حضرات آیات آقای ناصری و آقای مدرسی و سخنرانی بعضی از خیرین محترم از جمله برنامه های این نشست خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha