برگزاری مراسم تقدیر از اساتید برگزیده مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران

مراسم تقدیر از اساتید برگزیده مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری (رحمه الله) و گرامی‌داشت روز معلم، مراسم تقدیر از اساتید برگزیده مرکز آموزش‌های غیرحضوری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، سرکار خانم غروی نائینی رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری به تبیین جایگاه استاد و نحوه تحصیل طلاب غیرحضوری پرداخت و اظهار داشت: اقتضائات تحصیل به روش غیرحضوری باعث توزیع وظایف استاد حضوری در قالب چند عرصه مختلف می‌شود، که از مهم‌ترین آنها تدریس برون‌خط و برخط، رفع اشکال برخط، طراحی سؤالات و ارزیابی تحقیقات می‌باشد. بر همین اساس، انتخاب اساتید برگزیده نیز با توجه به عرصه‌های متنوع فعالیت ایشان لحاظ گردید و با توجه به سنجه‌های متعددی، در حد مقدور از تعدادی از اساتید بزرگوار این مرکز در مراسم امسال تقدیر می‌شود.

سپس برخی از اساتید برگزیده به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تحصیل خواهران طلبه و پیشنهادهایی در راستای ارتقای آموزشی و تربیتی طلاب غیرحضوری پرداختند.

در ادامه برنامه، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن بیانات خود، شهید مطهری (رحمه الله) را از مصادیق بارز مرابطان و مرزداران دین و مذهب دانست و به اقداماتی نظیر درج مقالات در مجله زن روز، فعالیت علمی در دانشگاه‌های دوران طاغوت، مقابله با پندارهای نادرست مذهبی، عدم غفلت از عرصه خطابه و تبلیغ، و توجه به سطوح مختلف مخاطبان اشاره نمود. ایشان بهره‌مندی از محضر اساتید برجسته‌ای هم‌چون مرحوم امام خمینی و مرحوم علامه طباطبایی (رحمهما الله) را به عنوان یکی از دلایل مهم توفیقات مرحوم شهید مطهری ارزیابی نمود.

نکته دیگری که حجت الاسلام و المسلمین فاضل به آن پرداخت، میزان انگیزه و نشاط تحصیلی طلاب بود. ایشان با ذکر شواهدی از تلاش‌های علمی در تاریخ حوزه‌های علمیه، به اساتید حوزوی توصیه نمود در زمینه افزایش انگیزه طلاب و اصلاح تلقی نسل جدید طلاب از حوزه و تحصیلات حوزوی اهتمام بیشتری داشته باشند. بیان برخی اقدامات در راستای کاهش دغدغه‌های معیشتی اساتید حوزه از دیگر نکاتی بود که ایشان مورد توجه قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha