«فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» زینت‌بخش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

اثر ارزشمند و منحصربه‌فرد «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» توسط مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» حاوی اطلاعات مرتبط با حدود چهار هزار شهید سرافراز روحانیت همراه با چهل‌هزار ریزداده با رویکرد تصویری، توصیفی و استنادی، از جمله منشورات مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه است که در میعادگاه مشتاقان علم و فضیلت، با تخفیف ویژه، به بازدیدکنندگان فرهیخته تقدیم می‌گردد.

در این فرهنگ‌نامه، شهدای روحانی شیعه و سنی و بانوان شهید حوزه‌های علمیه از سال ۱۲۷۵ تا بهار ۱۴۰۱ هجری شمسی طبق حروف الفبا معرفی شده‌اند. هر صفحه این کتاب دارای بارکدی است که خوانندگان محترم را به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی از زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، عکس، خاطرات و ... شهدا رهمنون می‌گردد. در فصل پایانی فرهنگ‌نامه نیز آمار و نمودارهایی مربوط به تعداد شهدای هر سال، ماه‌های شهادت و...، هم‌چنین آمار آزادگان روحانی دفاع مقدس آمده است.

علاقه‌مندان فرهنگ ایثار و شهادت با مطالعه این فرهنگ‌نامه درمی‌یابند که روحانیت مجاهد به‌واقع تمامی وجود خویش را وقف پایش حریم قرآن و آل‌الله (علیهم‌السلام) نموده‌اند و فراوانی شهیدان‌شان نسبت به دیگر اقشار جامعه، نشان از پیشتازی و راهبری آن‌ها در میادین جهاد و جانبازی برای دین و مردم دارد و آمارها، اسنادِ گویای این واقعیت سترگ تاریخی است.

بازدیدکنندگان عزیز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ شب با مراجعه به غرفه موسسه انتشارات حوزه‌های علمیه (مصلای امام خمینی‌(ره)، شبستان امام خمینی، سالن۳، راهرو ۱۸، غرفه ۱۱)، با کتب و آثار جدید و متنوع حوزه‌های علمیه در علوم مختلف آشنا شده و با تهیه این فرهنگ‌نامه ارزشمند، زندگی‌نامه شهدای روحانی را روشنی‌بخش کتاب‌خانه و محفل کتاب‌خوانی خود قرار دهند.

هم‌وطنان گران‌قدری که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در ketab.ir یا فروشگاه اینترنتی موسسه نشر حوزه به نشانی: nashrehowzeh.ir فرهنگ‌نامه شهدای روحانی و دیگر کتب مورد علاقه و نیاز خود را با تخفیف خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha