نشست مشترک رؤسای ادارات معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه‌های خواهران و امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان قم

نشست مشترک رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران و رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با هدف بررسی حوزه های همکاری بین این مجموعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست مشترک خانم مقیمی رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران و آقای براتی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، روز دوشنبه ۲۵اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی اداره کل تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خواهران و با حضور رئیس و کارشناسان اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) این مرکز برگزار شد، خانم سمیه مقیمی از فعالیت قریب به سیصدکانون نورالثقلین در مدارس علمیه خواهران کشور خبر داد و افزود: کانون های قرآنی نورالثقلین با هدف مدیریت بهتر امور قرآنی در مدارس علمیه، تشکیل شده اند و وجود آنان فرصت مغتنمی برای پیگیری و ارتقاء فعالیت ها در زمینه های معارف اهل بیت(ع) و آموزه های قرآنی است. لذا تقویت و ارتقاء مسئولان کانون ها از طریق دوره های آموزشی و مهارتی از دغدغه های این اداره است.

در ادامه آقای براتی، بر اهمیت وجود زیرساخت های قرآنی در سازمان ها و نهادها تاکید کرد و گفت: بهترین برنامه ها بدون ساختار درست انجام نمی شود؛ از این رو باید در گام اول زیرساخت‌های قرآنی در نهادها مستحکم شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: وجود کانون های نورالثقلین در مدارس علمیه خواهران در سراسرکشور ظرفیت خوب و مناسبی برای فعالیت های قرآنی است؛ لذا این اداره می تواند در عرصه های استعدادیابی، برگزاری آزمون حفظ، دوره های آموزشی و نیز دوره های مفاهیم و محافل انس با قرآن و اعطای مدرک، با حوزه های علمیه خواهران تعامل و همکاری داشته باشد.

در ادامه خانم مقیمی از تهیه پیش نویس تفاهم نامه بین این دو اداره قرآنی در راستای هم افزایی بهتر و بهره گیری از ظرفیت های طرفین و نیز سهولت اعطای مدرک به طلاب خواهری که در عرصه های قرآنی اهتمام دارند، خبر داد تا در صورت تایید مدیران دو نهاد، این تفاهم نامه بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم منعقد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha