فرزند آوری بیش از آنکه یک وظیفه فرهنگی باشد یک وظیفه دینی است

طلبه نخبه مازندرانی در همایش ملی جوانی جمعیت گفت: فرزند آوری بیش از آنکه یک وظیفه فرهنگی باشد یک وظیفه دینی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، لیلا رمضان نیا، و مادر 4 فرزند از حضور خود به عنوان طلبه نخبه استان در همایش ملی جوانی جمعیت خبر داد و گفت: اقتدار و پیشرفت هر کشوری در عرصه های اقتصادی و اجتماعی بر پایه نیروی جوان و انسانی فعال آن کشور وابسته است، این مساله یعنی جوانی جمعیت مهمترین و بیشترین اثر را بر رشد و تغییر مدل اقتصادی و راه برون رفت از تنگناهای آن دارد .

رمضان نیا با اشاره به که نقش طلاب و حوزه های علمیه در مسأله جوانی جمعیت و فرزند آوری اظهار کرد: این مساله از مطالبات جدی و دغدغه های رهبری می‌باشد و مسلما حوزه های علمیه متولی و صاحب امر در این زمینه هستند، چرا که فرزند آوری و تربیت نسلی صالح برای زمینه سازی تمدن بزرگ اسلامی نه تنها یک وظیفه اجتماعی و فرهنگی بلکه یک وظیفه دینی است، بنابراین طلاب در این مسیر نقش اساسی و موثری را خواهند داشت .

وی در ادامه با اشاره ارتباط به فرزندآوری و تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد: هیچ منافاتی بین فرزند آوری و فعالیت اجتماعی یک مادر وجود ندارد، چرا که مادر با هنر، تعامل و ارتباط صمیمی خود با فرزندان، می تواند به تحصیل و حضور در صحنه های مختلف اجتماعی بپردازد .

رمضان نیا ضمن اشاره به فعالیت‌های اجتماعی خودگفت :بنده با وجود اشتغال به کار در حوزه علمیه به عنوان معاون آموزش و تحصیل در مقطع دکتری، به فعالیت‌های اجتماعی و تبلیغی نیز مشغول هستم، از جمله این فعالیت‌ها، تدریس تخصصی در رشته های حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در مراکز و موسسات قرآنی، مشاوره و استاد مباحث خانواده در نهادها و ارگان‌های مختلف، سخنرانی در هیئت‌های مذهبی و غیره است .

وی د با اشاره به برکات مادی و معنوی خانواده‌های پرجمعیت گفت: خداوند به وقت و توان انسان برکت می دهد، بنده زمانی که وارد حوزه علمیه شدم یک فرزند داشتم و تا رسیدن به مقطع دکترا، مشغول به تحصیل و تبلیغ بودم و سه فرزند بعدی خود را از خداوند هدیه گرفتم و لطف و عنایت ویژه خداوند را در رسیدگی به امورات خانواده، ارتباط با فرزندان و فعالیت‌های اجتماعی خود دیدم.

رمضانی نیا در  پایان یادآور شد: مسئله دیگر بحث تربیت فرزندان است که بعضی تعداد زیاد بچه‌ها را مانع تربیت آن‌ها می‌دانند در حالی که این‌گونه نیست، بلکه تعاملات اجتماعی، نحوه ارتباط گیری، صبر و گذشت، همکاری و تعاون در خانواده و غیره همه از برکات تعداد بیشتر فرزندان و اثرپذیری شان از یکدیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha