ترویج ایمان و امید اکسیر پیروزی و پیشرانی در برهه کنونی کشور است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نسخه حیات‌بخش ترویج ایمان و امید رهبر معظم انقلاب اکسیر پیروزی و پیشرانی در برهه کنونی است که نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است.

سیده زهرا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اظهار داشت: "هر کس به دنبال حل مشکلات کشور و جایگاه باعزت ایران در نظام نوین پیش رو است باید به ترویج ایمان و امید در کشور تلاش کند توصیه من به ایمان و امید است چرا آماج دشمنان بر تضعیف ایمان و خاموش ساختن شعله امید در دل‌هاست."

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان ویژگی‌های جامعه پویا تصریح کرد: در جامعه پویا و صاحب حیات دو کلیدواژه مهم ایمان و امید نقش‌آفرینی می‌کند که این دو واژه همواره از مشترکات لفظی موردتوجه همه جوامع بشری که در مسیر رشد نقش‌آفرینی داشته‌اند بوده است.

وی ایمان را اعتقاد قلبی به راه و هدف منتخب دانست و عنوان کرد: هر چه فرد یا گروه در نهادینه ساختن ایمان قوی تلاش کنند سبب زایش امید و درنتیجه حرکت روبه‌جلو خواهد بود البته شاید این امر را در اهداف دنیوی و بعضاً درراه منش و هدف دانی هم مثمر ثمر ببینیم اما باید به یک نکته اشاره کرد و آن حرکت منسجم نظام هستی در تحقق وعده‌های الهی است.

به گفته‌ی این پژوهشگر علوم دینی اگر ایمان و امیدآفرینی در مسیر باشد و شور حرکت ایجاد شود این حرکت با نظام هستی همسو شده و به فوز و سعادت هستی نائل خواهد شد درنتیجه در میدان نبرد و جنگ اراده‌ها آن اراده‌ای پیروز است که همسو و هم‌افق بااراده الهی باشد.

وی با اشاره به آیه "ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بیان کرد: توجه به این نکته مهم خود سبب امیدآفرینی مضاعف خواهد شد: چراکه شاید در وهله اول در میدان جنگ انسان ببیند دشمن به راه و هدف خود ایمان دارد و باقدرت سخت‌افزاری و این ایمان امید پیروزی در او قابل پیش‌بینی است.

این استاد حوزه بابیان مشاهداتی که از مطالعات تاریخی و سیر تطوری بشر وجود دارد  افزود: همواره انسان‌های خداجو و توحید محور باایمان به قدرت لایزال الهی و تکیه‌بر این ایمان و زایش امید به پیروزی هرچند در اقلیت بوده‌اند اما همواره بر قدرت‌ها پیروز شده‌اند و این نسخه حیات‌بخش رهبر معظم انقلاب اکسیر پیروزی و پیشرانی در برهه کنونی است که با توجه به تحقق آن نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است.

وی در ادامه یادآور شد: ایمان به خداوند و وعده‌های تخلف‌ناپذیری که همواره روشنی‌بخش مسیر حرکت تعالی جویانه احرار و مؤمنین بوده است نور امید نصرت و پیروزی را در دل‌ها فروزان خواهد کرد و این امید خود سبب فزونی ایمان در قلب‌ها می‌شود و این همان وعده حق الهی است.

که مستضعفین وارثین زمین و دولت کریمه و حق امام عصر( عج) جهت گسترش و اجرای فرامین الهی و تعلیم عبودیت محض الهی در کل جهان محقق خواهد شد و همه این‌ها در ظل ایمان به‌حق و امید به آن فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha