قرآن سوزی و هتک حرمت به قرآن اوج حقارت و ناتوانی دشمنان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن سوزی به‌صورت یک سناریوی از قبل طراحی‌شده اتفاق می‌افتد و پشت‌صحنه آن‌یک توطئه بزرگ است و ناشی از کار یک کشور بی‌طرف و شخص خاص نیست و باید بدانیم در این اتفاق دست‌های رژیم منحوس صهیونیست در کار است.

مهناز رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم با ابراز تأسف بر مسئله هتک حرمت به قرآن کریم اظهار داشت: قطعاً این اتفاقات علاوه بر گسترش دامنه‌ی هدایتگری انسان‌ها روزبه‌روز باعث دیده شدن نورانیت آیات قرآن شده و ذره‌ای از عظمت آن کم نخواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اصول موردتوجه اسلام تصریح کرد: در مبانی اسلامی اصلی داریم بالاتر از احترام تحت عنوان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز که بر طبق این اصل مسلمانان وظیفه‌دارند با پیروان سایر ادیان و حتی سایر آیین‌های بشری و مشرکان و کافران نیز زندگی مسالمت‌آمیز همراه بااخلاق و رعایت حقوق انسانی داشته باشند.

وی اسلام را دین احترام به دیگر ادیان آسمانی دانست و عنوان کرد: تنها دین اسلام برای دیگر ادیان آسمانی احترام قائل است و بیان این مطلب که مسلمانان وظیفه‌دارند با پیروان سایر ادیان ‌یک زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند نشان‌دهنده نگاه والای قرآن به مسئله و جایگاه ادیان در جوامع است.

به گفته‌ی این پژوهشگر علوم دینی اصل احترام به ادیان مختلف، مبتنی بر مستندات قرآنی و روایی است و در قرآن آیاتی با مضمون و محتوی دستور بر تکیه به اصول مشترک بین ادیان وجود دارد لذا بر همین اساس سفارش شده طبق اصول مشترک حرکت کنید که این اصل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز اختصاص به اهل کتاب ندارد.

وی  رعایت اصل همزیستی مسالمت‌آمیز را شامل مشرکان و ملحدان هم قلمداد کرد و افزود: در تاریخ صدر اسلام هم شواهد آن پیداست و اکنون هم مسلمانان پیروان ادیان مختلف با مشرکان زندگی می‌کنند و در این مهم بیانگر سابقه درخشان اسلام در توجه و خدمت به ادیان دارد.

رضوی با اشاره به تاریخی که اسلام وارد ایران شد گفت: از دیرباز تاکنون هیچ‌گونه تحمیلی در پذیرش مبانی بلند و آسمانی اسلام وجود نداشت و اقلیت‌های مذهبی با حفظ حق‌وحقوق مشخصی زندگی خود را داشته و به‌راحتی عبادات خود را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: بر همین اساس پیروان سایر ادیان که در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند تا زمانی که علیه اسلام و مسلمانان ایجاد خطر و مشکلی یا توطئه نکنند با احترام و رعایت حقوقشان زندگی خواهند کرد.

به گفته‌ی این استاد حوزه در آیین درخشان دین اسلام هیچ‌گاه و در هیچ برهه‌ای از زمان نسبت به مناسک آیینی دینی و کتاب و عقاید سایر ادیان بی‌احترامی نشده و از صدر اسلام نیز پیوسته بر رعایت حقوق اقوام مختلف تأکید شده است.

این استاد حوزه با اشاره به عهدنامه امیر المومنین(ع) به جناب مالک یادآور شد: در جای‌جای سیره معصومین(ع) با توجه به شرایط آن زمان، شواهد بسیار فراوانی داریم که فرمودند باید نسبت به زیردستان رحمت و انصاف داشته باشید چراکه هم نوع و هم دین شما هستند درواقع در دین اسلام ابلاغ و تبیین بدون هیچ‌گونه تحمیلی انجام می‌شود.

وی ادامه داد : باوجوداین مبانی و رأفت در دین اسلام، گروه‌گروه به دین اسلام که کامل‌ترین دین و آخرین نسخه بشریت بوده و برای تمام انسان‌ها حیات طیبه دارد سرازیر شدند و پذیرفتند و پایبند ماندند.

وی قرآن را در بین تمام مسلمان‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای دانست و افزود: آیات نورانی قرآن از همان صدر اسلام در بین مسلمانان احترام داشته و زمان نزول بر پیامبر(ص) در سینه‌های مسلمانان به نحوی ثبت می‌شد به‌طوری‌که آن‌ها قالبا حافظ قرآن بودند.

رضوی یادآور شد: اوج فصاحت و بلاغت و عظمت و جاذبه‌ای که در قرآن  وجود داشت هم به لحاظ محتوی بلند و آسمانی و هم به لحاظ معارف عمیق آن حتی دشمنان را در برابر عظمت آن به‌زانو درمی‌آورد.

وی قرآن سوزی و هتک حرمت به قرآن را اوج حقارت و ناتوانی دشمنان قرآن قلمداد کرد و گفت: عرب آن زمان که متخصص سخنرانی و سخن‌شناسی بود با مشاهده کلام وحی اعتراف به ناتوانی خود و عظمت و بشری نبودن کلام نورانی داشت و از همان زمان دشمنی‌ها شروع شد.

استاد حوزه گفت: دشمنان از ابتدای اسلام به هر طریقی می‌خواستند جلوی انتشار هدایتگری این نور هدایت را بگیرند البته این دشمنی‌ها ادامه پیدا کرد با این تفاوت که امروز شکل مبارزه تغییر کرده و به قرآن سوزی ختم شده است.

وی قرآن را همچون چراغی پرنور خواند و بیان کرد: دشمنان سعی در خاموش کردن قرآن دارند که این اقدام آن‌ها مانند خاموش کردن خورشید با بازدم است.

رضوی در پایان خاطرنشان کرد: درواقع این قرآن سوزی که به‌صورت یک سناریوی از قبل طراحی‌شده اتفاق می‌افتد پشت‌صحنه آن‌یک توطئه بزرگ است و ناشی از کار یک کشور بی‌طرف و شخص خاص نیست  و باید بدانیم پشت‌صحنه این اتفاق دست‌های رژیم منحوس صهیونیست در کار است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha