عزاداری امام حسین(ع)؛ مانور قدرت خانوادگی در تمدن‌سازی نوین اسلامی

خانم میرجعفری گفت: امام حسین(ع) با خانواده در صحرای کربلا حضور یافت تا به جهانیان بفهماند جریان‌سازی اسلامی، باید در بستر خانواده شکل بگیرد تا ابعاد تأثیرگذاری آن، همه جانبه بوده و نسل به نسل تداوم یابد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زاهره سادات میرجعفری، در گفت‌وگویی به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، به جایگاه عزاداری شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: آنچه در این روزها در جهان رخ می دهد، به نوعی مانور قدرت خانواده مقاوم و استکبارگریز است. هر کسی با هر مرام و مذهب و مسلک برای مکتب و مرام امام حسین(ع) در این ۱۰ روز سنگ تمام می گذارد.

 وی بیان داشت: امام حسین(ع) با خانواده در صحرای کربلا حضور یافت تا به جهانیان بفهماند جریان سازی اسلامی، باید در بستر خانواده شکل بگیرد تا ابعاد تأثیرگذاری آن، همه جانبه بوده و نسل به نسل تداوم یابد؛ امروزه تمام مانورهای جهانی، بدنبال ترویج گسترش تمدنی منهای خانواده هستند تا شیوه های نوین انحراف عقیدتی و رفتاری در این ساختار باورپذیر گردد.

رئیس اداره سبک زندگی و تعالی خانواده حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در کتاب "چگونه غرب خدا را از دست داد" نوشته خانم مری استرینبرگ، اشاره زیبایی به تاثیر از هم پاشیدگی خانواده بر سستی افکار و اندیشه ها و باورها می گردد و امروزه تلاش سیاست مردان غربی برای از درون متلاشی کردن خانواده در جهان به جهت سهولت دستیابی و تأثیرگذاری به باورها و اندیشه ها را نظاره گر هستیم.

وی تصریح کرد: فناوری ها و ابزارهای مدرنیته نیز در جهت نیل به این مهم، هدفمند با سیاست سلطه گرایی و استعمارگری اذهان طراحی و به روزرسانی می شوند و به سرعت انتشار و توزیع می گردند. در این جایگاه  شناخت صحیح ریشه ها، مبانی و مقاصد جهت برنامه ریزی مقابله ای به موقع، اهمیت می یابد. همانطور که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مبلغان بگوش جان شنیدیم که به مبانی دشمن تهاجمی وارد شوید باید این مبانی به خوبی برای نسل امروزی تبیین گردد تا عقلانیت آن روشن شود.

خانم میرجعفری یکی از عرصه های مهم جهاد تبیین را یادآوری و حفظ ارزش های ناب اسلامی و دستاوردهای موجود انقلاب اسلامی دانست و گفت: ماه محرم و عزاداری اباعبدالله حسین(ع) فرصت خوبی برای تبیین ارزشهای والایی است که با خون هزاران شهید این مرزو بوم بدست آمده است؛ از جمله آنها همین فضای زیبای سنتی و در عین حال تعلیمی و انسان سازی مراسم ها و مجالس سیدالشهدا(ع) است که به مدد انقلاب اسلامی توسعه و تکثیر یافته است؛ پس از هیئت‌ها و تکیه های خاندان های قدیمی، از روضه های خانگی و حضور خانواده ها از سالمند گرفته تا نوزاد نباید غافل شد، بلکه برای تسهیل حضور حداکثری و بهینه آنان در این فضا باید از ظرفیت ها و خلاقیت های نوین بهره برد. قدرت جاذبه حسینی مافوق تصور و عالم گیر است، چه خوب است از این جاذبه برای تمدن سازی جهانی با محوریت خانواده بهره ببریم.

وی شعار امسال را مورد توجه قرار داد و گفت: برای امسال شعار بجایی انتخاب شده "ما پای خانواده ایستاده ایم" از مبلغین و مداحان و جهادگران عرصه تبیین بخواهیم موضوعات خانواده محوری را موضوع اصلی سخنرانی خود قرار دهند تا اثرات تدریجی آن را در  فرهنگ‌سازی تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شاهد باشیم.

 عزاداری امام حسین(ع)؛ مانور قدرت خانوادگی در تمدن‌سازی نوین اسلامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha