تبلیغ از زوایای مختلف و با ابعاد مختلف، تحلیل و به خوبی عملیاتی شود

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: حوزه علمیه مأموریت‌های مختلفی دارند که بایستی در قالبِ تدریس، تهذیب، تحصیل، تحقیق، تربیت و تبلیغ، مشاوره اسلامی، هنر و ادبیات اسلامی دنبال شده و از تبلیغ از زوایای مختلف و با ابعاد مختلف، تحلیل و به خوبی عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سیده زهره برقعی در «آیین مشترک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه‌الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار شد، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در مراسم و تبریک و تهنیت به مناسبت ایام ربیع الاول اظهار داشت: انشاءالله به دعای اهل بیت(ع)، علم حقیقی همراه با عمل، روزی همگی شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) در ابتدای سخنان خویش به انتظارات مردم از فرهیختگان حوزوی با استمداد از آیات شریفه قرآن کریم اشاره کرد و افزود: اهل علم و روحانیت، هزار سال است که مرکز امید مردم برای اموری از جمله تبیین مسائل دینی بوده است؛ یعنی مردم همواره از علمای دین توقّع داشتند که برایشان مسائل اسلامی را تبیین کنند.

برقعی با بیان اینکه کار مجموعه روحانیت، ادامه راه انبیای الهی است، گفت: ما باید با این دید به کار و فعالیت روحانیت نگاه کنیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ و سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این خصوص، عنوان کرد: تبلیغ دین و معارف اسلامی بایستی متناسب با دوره‌های مختلف، با شیوه‌ها و روشهای نوین و کارآمد، با عنایت به کارکردهای متنوع، به خوبی ارائه شود.

برقعی اضافه کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب حفظه الله، تبلیغ و تبیین معارف اسلامی در جمع‌های خانوادگی باید پررنگ‌تر شود و نهاد خانواده نیز در این زمینه، با قوت و درایت بیشتری عمل کند.

وی توصیه کرد: فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی در مبحث تبلیغ، بایستی از زوایای مختلف و با ابعاد مختلف، تحلیل شده و به خوبی عملیاتی شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: حوزه علمیه مأموریت‌های مختلفی دارند که بایستی در قالبِ تدریس، تهذیب، تحصیل، تحقیق، تربیت و تبلیغ، مشاوره اسلامی، هنر و ادبیات اسلامی دنبال کند و تحقق همه این موارد، نیازمند تبلیغ، تبیین و روشنگری به شیوه‌های گوناگون است.

برقعی خاطرنشان کرد: طلبه با عنایت به توانمندی در زمینه‌های مهارتهای برنامه ریزی، تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق، روابط موثر اجتماعی و تقوامحوری به امیدِ آمدن ایام بهتر، سرزنده و شاداب است.

وی رویکرد تحصیلی در جامعه الزهرا(س) تشریح کرد و  افزود: طلبه یاد می‌گیرد با جدیت و مدبّرانه برای تطهیر و پاکی درون خویش بکوشد تا میان روح او و رسالت طلبگی سنخیت ایجاد کند و یاد می‌گیرد با حسّ ناامیدی مبارزه کرده و با امید به آینده مطلوب، شادابی درونی داشته باشد.

مدیر جامعه الزهرا(س) در پایان اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهیم که را جزو پیروان راه حق و در مسیر رضایت خود قرار دهد و گام‌های ما را و گام‌های ملّت ما و گام‌های خانواده بزرگ حوزویان را در این راه و رسالت طلبگی، ثابت قدم بدارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha