فراموشی خداوند در زندگی موجب خودفراموشی می‌شود

مبلغ مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) ساوه، گفت: با استناد به آیه ۱۹ سوره حشر فراموشی خداوند در زندگی موجب خود فراموشی شده و بحران هویت را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، کرسی آزاداندیشی با موضوع «بررسی آگاهی بخشی هویت ملی و دینی به نوجوانان» با حضور خانم فاطمه الماسی، خانم ام کلثوم ناصر و خانم مرجان عباسی مبلغین شهرستان ساوه امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دوره دوم متوسطه در مدرسه ابطحی برگزار شد.

الماسی با اشاره به اینکه خیلی اوقات افراد داشته‌های خود را نمی‌بینند و هرآنچه را از دور می‌بینند ایده آل می‌پندارند، اظهار داشت: اگر نگاه درست وجود داشته باشد، انسان متوجه ظرفیت‌ها و امکانات خود می‌شود.

وی افزود: ایران با قدمت ۲۵۰۰ ساله به لحاظ تاریخی و سرمایه‌های انسانی دارای ۳۷۰ نوع صنایع دستی، فرهنگ غنی و ظرفیت‌های زیادی است.

این مبلغ موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س)، ادبیات غنی را از جمله سرمایه‌های ایران دانست و خاطرنشان کرد: شاعرانی چون سعدی و حافظ و مولوی که اشعار آنها جهانی است از مفاخر ادبیات ایران هستند و از نکات مثبت هویت ایرانی اسلامی ما، نوع دوستی و کمک کردن مردم به همدیگر می‌باشد که این مسئله به وضوح در دوران کرونا و سختی‌ها خود را نشان داده است.

در ادامه خانم عباسی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد هویت، هویت دینی می‌باشد که نقش تعیین کننده‌ای در هویت یابی افراد دارد، تأکیدکرد: با استناد به آیه ۱۹ سوره حشر فراموشی خداوند در زندگی موجب خود فراموشی شده و بحران هویت را به دنبال دارد.

مبلغ مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه، با بیان اینکه یاد خدا بودن هیچ منافاتی با زندگی، کار، تلاش و تفریح ندارد، اظهار کرد: یاد خدا بودن به معنای ترک دنیا و عزلت گزیدن نیست بلکه به این معناست که باید در مسافرت، کار و تفریح خدا را ناظر قرار دهد.‌

در ادامه خانم ام‌کلثوم ناصر، با بیان اینکه هویت دینی اساس تعلق و تعهد به دین است، گفت: دین بهترین عنصر فرهنگ ساز و نقش آن تعیین کننده و تمدن ساز است.

وی تصریح کرد: برخورداری از دین و پای بندی به آن در شکل دهی هویت ملی خیلی موثر است و به خاطر افزایش ارتباطات جهانی، تغییرات فرهنگی زیادی در جوامع ایجاد شده که یکی از این موارد هویت دینی است و تقویت بُعد دینیِ هویت می‌تواند موجب قوام و استحکام سایر ابعاد هویت شده و چالش در این بُعدِ دینی، زمینه ساز بحران در سایر ابعاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha