ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در نسل جدید، گفت: این امر پسندیده مقدمات شکل‌گیری جامعه آرمانی اسلامی را فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم حبیبه شاهنده در نشست کتاب‌خوانی "کتاب، منادی صلح و بیداری جهانی" که در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در نسل جدید، گفت: برای داشتن جامعه‌ای با افکار سالم باید ویژگی‌ها و نیازهای نسل جدید را با هدف انتقال آداب و رسوم فرهنگ اسلامی شناخت و ‌آنها را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کرد.

وی افزود: مطالعه به‌ عنوان‌ یک ضرورت فرهنگی، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راههای مهم توسعه فرهنگ اسلامی اهمیت‌ دادن به مسأله کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه با استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد با بیان اینکه جوامع توسعه یافته همواره از ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره گرفته‌اند، بیان کرد: در طول تاریخ بشریت همواره توصیه علما و بزرگان علم و ادب بر اهمیت کتاب و ترویج مطالعه بوده است چرا که انسان را اهل فکر و تفکر تربیت می‌کند.

شاهنده تصریح کرد: در اهمیت مطالعه کتاب همین بس که خداوند متعال از طریق کتاب، برنامه هدایتی انسانها را به پیامبرش ابلاغ کرده و نشانه‌های آخرین پیامبر الهی از طریق کتاب به نسل‌های بعدی منتقل شده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود

ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha