فرهنگ‌ کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد به پایین‌بودن آمار مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: به‌منظور جلوگیری از این وضعیت، بایستی خانواده‌ها را با فرهنگ مطالعه آشنا کرده و مزایای کتابخوانی را به آنها تبیین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام امین پورمحمد در نشست با کتابخوانان فعال مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد که در محل کتابخانه عمومی شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، گفت: کتاب دریچه‌ای به سوی جهان شگفت‌انگیز علم و معرفت است و مطالعه، راهی بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خداداد انسان می‌باشد و نیز آموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی می‌کند.

وی افزود: پایین‌بودن آمار مطالعه در کشور ما ناشی از عدم آشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است ما بایستی مقوله کتابخوانی را در خانواده‌ها طوری فرهنگ‌سازی کنیم که فرزندانمان از کودکی شوق به خواندن پیدا کنند و مطالعه کردن را جزئی از زندگی خود بدانند.

مدیر کتابخانه عمومی پارس‌آباد به نقش ویژه کتاب در رشد علمی و فکری کودکان اشاره کرد و اذعان داشت: بی‌شک تأثیر یک کتاب داستان در رفتار کودک اگر بیشتر از درس آموزگار نباشد، کمتر نیست و همین دلیل باعث شده تا به نقش مؤثر کتاب‌های داستان در گسترش بینش کودکان توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام پورمحمد با تاکید به روش‌های صحیح مطالعه و کتابخوانی، بیان داشت: یادگیری و یادآوری به موقع، حاصل زیاد خواندن نیست بلکه صحیح‌خوانی فرد را در یادآوری یاری می‌دهد همچنین با روش‌های صحیح مطالعه و فنون یادگیری می‌توان قدرت حافظه را در سنین بالا افزایش داد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، افرادی که هر روز بخشی از وقت خود را صرف مطالعه می‌کنند، تمرکز و دقت بیشتری دارند بنابراین می‌توان گفت کتابخوانی موجب افزایش تمرکز و دقت افراد در امور زندگی فردی و اجتماعی می‌شود.

فرهنگ‌ کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود

فرهنگ‌ کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha