صحیفه سجادیه غنی‌بخش فرهنگ دعا در دین اسلام است
اردوی طلیعه حضور طلاب جدیدالورود استان زنجان

عضو بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در اردوی طلیعه حضور طلاب مدارس علمیه خواهران استان زنجان در شهر مقدس قم در تبیین جایگاه صحیفه سجادیه در اسلام گفت: صحیفه سجادیه غنی‌بخش فرهنگ دعا در دین اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین اعوانی، مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در جمع طلاب جدیدالورد به تبیین جایگاه صحیفه سجادیه در اسلام پرداخت و گفت: صحیفه سجادیه غنی‌بخش فرهنگ دعا در دین اسلام است و انس با آن به تقویت رابطه با خدا و مردم کمک می‌کند.

این عضو بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه عنوان کرد: امام علی (علیه‌السلام) در تعبیر زیبایی می‌فرمایند که با دعا سلطنت شیطان از ما دور خواهد شد و همانگونه که در فرهنگ ائمه معصومین (علیهم‌السلام) نیز داریم، ذکر زیاد شیطان را از ما دور خواهد کرد و به فرموده رهبر انقلاب کتاب شریف صحیفه سجادیه عصاره تفکر اهل بیت (علیهم‌السلام) است و در قالب دعا محل ذکر خداست و تقویت کننده عبودیت بنده خدا.

حجت الاسلام والمسلمین اعوانی در ادامه این جلسه به تبیین جایگاه دعا پرداخت و تصریح کرد انسان به محض دعا کردن خود را در درگاه عبودیت می‌بیند و شیطان را از خود دور می‌کند، این امر موجب می‌شود که دل جلا بگیرد، از معصیت دور شود، از خداوند متعال اطاعت کند.

وی درباره اثر دعا کردن، مهم‌ترین اثر آن را در کیفیت‌بخشی به نماز دانست و بیان کرد که طبق بیان ائمه معصومین (علیهم‌السلام) هیچ عملی مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی‌مالد؛ چون نماز ذکر عظمت خداست و هر وقت شیطان تلاش کرد که دل بنده را تسخیر کند، این نماز و دعاست که روح انسان را از این حربه نجات می‌دهد.

گفتنی است، استاد در پایان طلاب را به انس با صحیفه و توجه دقیق و عمیق با حضور قلب، به مفاهیم آن توصیه کرد و توضیحاتی درباره ایت بنیاد ارائه نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha