هنر مادرانه حضرت زهرا(س) پرورش همزمان جسم و روح فرزندان بود

مبلغ حوزه در نشست معرفتی فاطمی حوزه گفت: هنر مادرانه حضرت زهرا سلام الله علیها پرورش جنبه روحی فرزندان در کنار پرورش جسمی آنها بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،  نشست معرفتی فاطمی در برنامه صبحگاه مدرسه علمیه فاطمیه مهدی شهر برگزار شد.

در این جلسه نسیبه طوریان مبلغ حوزه ضمن بیان نقش های مادرانه و تربیتی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) گفت: یکی‌ از مواردی که در شیوه ی تربیت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) جایگاه خاصی داشت، تحرک و بازی کودکان بود. از فعالیت‌های حضرت استفاده  از جلوه های هنری همچون شعر، در هنگام بازی بود، حضرت زهرا (سلام الله علیها)، هم به بازی با کودکان می پرداخت و هم در کنار این پرورش جسمی فرزندان، برای پرورش جنبه ی روحی آنان نیز از زیبایی و گیرایی هنر شعر استفاده می کرد.

وی افزود: بی توجهی به نظارت بر فرزندان به ویژه در رفت وآمدهای اجتماعی آن ها، نتایج زیانباری به دنبال دارد. حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با فداکاری و محبت خاصی که نسبت به فرزندانش نشان می داد، مراقب تمام حرکات و سکنات آن ها بود و به دقت آن ها را زیر نظر داشت. 

مبلغ حوزه بیان کرد: آن حضرت نسبت به فرزندان خود احساس مسئولیت می کرد، آن ها را از خود جدا نمی دانست و نمی توانست بی تفاوت از کنار جریانات بگذرد. این درسی بزرگ از ایشان است که امر تربیت فرزندان خود را مهم بشمارند و آنان را با تعالیم الهی بارآورند و حتی مستحبات را به آن ها بیاموزند و بالاخره عزیزان خود را با معنویت پرورش داده و آشنا سازند. 

طوریان تصریح کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها از همان آغاز کودکی فرزندانش، غیر از اینکه عبادت خدای تعالی را در روح و روان آن ها تثبیت کرد، به آن ها علم آموخت و آن ها را برای کسب معارف تشویق و برای فراگیری علم، آماده می کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha