کرسی علمی ترویجی «نقش بازی در فرمانپذیری کودکان درآیات و روایات و روانشناسی»

کرسی علمی ترویجی با عنوان، (نقش بازی در فرمانپذیری کودکان درآیات وروایات و روانشناسی) در مدرسه علمیه تخصصی امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران استان تهران، خانم دکتر شهیدی فر در ابتدای کرسی علمی پژوهشی که در مدرسه علمیه تخصصی امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد به ارائه مقاله پرداخته و افزود: لجبازی به عنوان یکی از آسیب های تهدیدکننده کودکان، عبارت از رفتاری که به دنبال نافرمانی و سرپیچی از دستورات والدین و مربیان، حاضرجوابی و مشاجره و خودرأیی در کودکان دیده می‌شود و باید درمان شود.

وی گفت: یکی‌ از بهترین راهکارهای مقابله با لجبازی از دیدگاه آیات و روایات و روانشناسی بازی کردن است، البته بازی برای کودکان دارای شرایطی همچون هدفمندبودن و آزادی است که باید رعایت شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر بهشتی به نقد مقاله پرداخت و ضمن تقدیر و تشکر از روحیه خانم دکتر شهیدی که مقاله خود را در بوته نقد قرار دادند، بیان کرد: در این مقاله فرمانپذیری به عنوان یک اصل پذیرفته شده آمده است(یعنی بچه ها باید فرمانپذیر باشند). در آیه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول خداوند دستور به اطاعت داده برای همه انسان ها. اما آیا شامل کودکان نیز می شود؟ 
در روایات داریم که کودک تا ۷ سال اول سید است و باید کارهایی انجام شود که در مسیر قرار بگیرید و در ۷سال دوم عبد می شود و فرمانپذیر.

وی در ادامه تشریح کرد: اگر ذات بچه را دست کاری کنیم دچار اختلال و مشکلات خواهد شد، اکثر مشکلات کودکان به والدین برمی گردد، اگر آن ها درست عمل کنند کودکان به سلامت وارد ۷ سال دوم و عبد بودن و فرمانپذیر خواهند شد.

در انتهای مراسم پرسش و پاسخ  به سؤالات طلاب محترم نیز انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha