برگزاری نشست علمی پژوهشی «تحلیل و بررسی خطبه فدکیه» در مدرسه علمیه بانو امین تهران

نشست علمی پژوهشی با موضوع تحلیل و بررسی خطبه فدکیه با حضور تیم پژوهشی از طلاب و حضور استاد ارشدی در مدرسه علمیه بانو امین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست علمی با موضوع تحلیل و بررسی خطبه فدکیه با توجه به فرمایشات حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان معرفی الگوی جامع و کامل و رکن اصلی انوار خلقت با همراهی استاد ارشدی و تیم پژوهشی از طلاب، با حضور کادر اساتید ،طلاب و عموم مدعوین در مدرسه علمیه بانو امین برگزار شد.

در این نشست تیم پژوهشی از طلاب به همراهی استاد ارشدی، بخش هایی از خطبه فدکیه را توضیح و تفسیر کردند، و گفتند: در زمانی که اولی و دومی اراده کردند، مانع رسیدن حضرت زهرا سلام الله علیها به فدک شوند، حضرت به طرف  مسجد حرکت کردند، و پوشش  حضرت زهرا سلام الله علیها وقتی که وارد مسجد شدند، جلباب سر مبارکشان بود، به طوری که چادر خانم زیر پای مبارک کشیده میشد، و با صلابت همچون رسول الله قدم برمی داشتند، و به جهت حیایی که داشتند، گروهی از اعوان و انصار اطراف خانم حضرت زهرا سلام الله علیها بودند.

وی در ادامه افزود: یکی از القاب حضرت زهرا سلام الله علیها ، مُحَدَّثه است، یعنی کسی که با ملائک گفت وگو می کند، "وله الشکر علی ما الهم" حضرت می فرمایند: خدایا شکرت به خاطر الهاماتت.

تیم پژوهشی به همراهی استاد به این بحث پرداختند، که حضرت زهرا سلام الله علیها در بخشی از خطبه می فرمایند، بندگی به شما اختصاص دارد، و "نُصُبُ اَمْرِهِ" هستید، یعنی پرچمدار دین هستید، و بقیه به حرفهاتون نگاه نمی کنند، به عملی که کردید، نگاه می کنند.

استاد ارشدی بیان کرد: دکتر عبدالمنعم حسن سودانی، با شنیدن خطبه فدکیه مسلمان شدند، و کتاب "با نور فاطمه مسلمان شدم" را نوشتند.

 تیم پژوهشی با همراهی استاد به این  بخش از خطبه فدکیه پرداختند حضرت زهرا سلام الله علیها در جواب مشرکان با استناد به آیات قرآن، ثابت کردند، فدک برای ایشان است، و ایشان فرمودند، مگر اینکه دین من از پدرم جدا باشد، و شما من را کافر حساب کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha