پایان نامه «لزوم ازدیاد جمعیت از منظر قرآن کریم در بیانیه گام دوم» دفاع شد

طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان «لزوم ازدیاد جمعیت از منظر قرآن کریم و فقهای امامیه در بیانیه گام دوم انقلاب» دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم رفعت سادات طباطبایی طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان « لزوم ازدیاد جمعیت از منظر قرآن کریم و فقهای امامیه در بیانیه گام دوم انقلاب» با راهنمایی خانم مهری قاسمی و با داوری حجت الاسلام احمد شفیعی نیا دفاع کرد.

خانم طباطبایی در دفاع از پایان نامه خود گفت: مبنای اسلام در بحث ازدیاد جمعیت و فرزندآوری از دیرباز مورد اهتمام محققین قرار گرفته است، به ویژه اندیشمندان اسلامی و فقهای شیعه بدان پرداخته اند به نحوی که در فرهنگ دینی و آیات الهی و احادیث معصومین (علیهم السلام) مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، به قدرت و همت نیروی انسانی کشور افتخار می نمایند و در سخنرانی ها و نشست ها، به افزایش جمعیت و فرزندآوری تاکیدات بسیاری دارند؛ بنابراین در این باب اختلاف نظر بین فقهای امامیه درباره تلقیح مصنوعی اهدای جنین، اجاره رحم و امثال آن وجود دارد.

طباطبایی تصریح کرد: در این زمینه تحقیقات و مقالات متعددی نگارش شده است؛ ازدیاد جمعیت و فرزندآوری مورد بحث جوامعی که در روند پیر شدنِ افراد جامعه واقع شده اند، قرار گرفته است، وجه الامتیاز این تحقیق آن است که این مبحث فقهی و تطبیق با کلام ارزشمند رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و بررسی مستندات آن می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در کتب فقهی امامیه، این بحث به طور پراکنده و موجز مورد بحث است و بیشتر به دلالت التزامی فهم می شود؛ در حالی که بحث فرزندآوری به ویژه از طرق علم و تکنولوژی عصر حاضر بسیار کاربرد دارد. هر چند تحقیقات و مقالاتی در این زمینه نگارش شده است، ولی در تبیین و اصل آن از منظر فقهای امامیه و بیانیه گام دوم انقلاب، مورد توجه می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha