برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع) در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)

جشن باشکوه میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع) در مدرسه علمیه تخصصی حضرت نرجس(س) استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی حضرت نرجس(سلام الله علیها) این مدرسه علمیه، به مناسبت میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) اقدام به برگزاری مراسمی با عنوان جشن «ضیافت بیت الله» از تاریخ ۲ الی ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ کرد.

سخنران روز اول این جشن با شکوه «حجت الاسلام و المسلمین مومنی» در زمینه تأثیر شخصیت انسانی و الهی مادران به پیدایش و پرورش فرزندان از منظر قرآن با نگاهی عمیق به مسئله و معرفی مصادیقی مثل حضرت فاطمه بنت اسد به ایراد سخنرانی پرداخت

در روز دوم و سوم این مراسم «حجت الاسلام و المسلمین راهداری» با مروری کوتاه بر زندگی حضرت جواد الائمه و شخصیت والای ایشان به فتنه انگیزی و شبه افکنی منافقان و منشأ پیدایش گروه های انحرافی اشاره نمود و به شبهات پیرامونی پاسخ داد.

و روز پایانی این مراسم با شکوه به موضوع ولادت و ویژگی های منحصر به فرد حضرت علی (علیه السلام) از قبیل ولادت در خانه کعبه پرداخته شد تا دلیل واضح و روشنی برای عظمت وجودی و شخصیت یعثوب الدین، امام المتقین علی (علیه السلام) و اجداد طاهرین ایشان و پاسخ کوبنده به بهانه جویان و معاندین دین باشد.

علاوه بر سخنرانی، نمایشی طنز آمیز در راستای تحکیم خانواده دینی و قرآنی و اجرای مسابقات مختص گروه مادران، کودکان و اهداء جوایز برگزار شد تا قدمی هر چند کوچک در مسیر ادخال سرور فی قلب المومنین و تعظیم شعائر الهی باشد.

همچنین با همخوانی آیات قرآنی و ادعیه منتسب به یگانه مولود کعبه علی «علیه السلام» توسط گروه تواشیح مدرسه با توسل و مداحی پر شور مداحان خواهر بر معنویت مجلس افزوده و ایجاد فضای ملکوتی حاکم، قلب ها را به منبع فیض الهی و اهل بیت (ع) گره زد که تمنای دلدادگان اهل بیت و در رأس آن، تعجیل در فرج مولا و صاحب العصر و الزمان بود.

ضمنا در این سه روز با (شربت، شیرینی، شکلات و...) از شرکت کنندگان در محفل نورانی پذیرایی شده و در روز پایانی مهمان سفره اطعام مولی الموحدین علی (علیه السلام) بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha