انسان با استفاده از معانی ژرف قرآن می‌تواند بهترین تصمیمات را اخذ کند

کارشناس دینی گفت: مطالعه دقیق و عمیق قرآن، به انسان کمک می کند تا در زندگی روزمره و مواجهه با چالش‌ها، بهترین تصمیمات را اخذ کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سیده زهرا پیشنمازی، کارشناس دینی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به حدیث ثقلین که نشان‌دهنده برقراری تعادل و تعامل بین کتاب الله و عترت پیامبر(علیهم السلام) است و تأکید دارد که این دو باید همواره در کنار هم باقی بمانند تا هدایت و راهنمایی برای افراد حاصل شود، گفت: قرآن، کتاب مقدس اسلام، به عنوان منبع اصلی حکمت شناخته می‌شود و آیات آن به عنوان کلام الله، به انسان‌، معیار و اصول زندگی ارائه می‌دهد و تمسک به آن به معنای تبعیت از اصول و اخلاقیات و راهنمایی برای زندگی انسان است.

وی ادامه داد: عترت به پیروان و خاندان پیامبراسلام اشاره دارد که تمسک به آن، به معنای پیروی از آنها به عنوان مدل‌های الهی و رهنمودهای تفسیری برای قرآن است.

پیشنمازی افزود: اگرچه قرآن به عنوان کتاب مقدس الهی می‌باشد، اما توضیحات و تفسیرات عترت نیز برای درک بهتر و اجرای صحیح آموزه‌های قرآن اهمیت دارد، این توازن تضمین‌کننده‌ی هدایت دینی و اخلاقی انسان است.

کارشناس دینی، با اشاره به تحلیل و تدبر در آیات قرآن به نحوی که اصول و احکام دینی به درستی و با توجه به زمینه‌های مختلف زندگی انسان قابل فهم باشند، گفت: با تفقه در قرآن، اصول اصلی اسلامی مانند عبودیت، عدالت، معاشرت، اخلاق و ... در قالب آیات قرآن مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مطالعه دقیق و عمیق قرآن، توجه به اصول تفسیر و تفقه، به انسان، این امکان را می‌دهد تا معانی ژرف‌تر و اثرگذارتری از آموزه‌های دینی استخراج و در زندگی روزمره و مواجهه با چالش‌ها، بهترین تصمیمات را اخذ کند.

وی در پایان توصیه کرد و گفت: در طول مسیر تحقیق، باید از منابع تفسیری قرآن، توجه به زمینه‌های مختلف علوم اسلامی و فکری، و مشاوره با علماء و محققین دینی نیز، برای  فهم کامل‌تر از اصول دینی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha