حضور مدیر حوزه های علمیه کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی اشراق
حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضل در گفتگوی ویژه خبری شبکه اشراق

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، در سفر به استان زنجان ، در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی اشراق به تبیین برنامه ها و راهبردهای حوزه های علمیه خواهران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در سفر به استان زنجان، در گفت‌وگوی ویژه خبری ساعت ۲۰:۳۰ شبکه استانی اشراق حاضر شد.

وی در این گفت‌وگو ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با توجه به جایگاه مناسب استان توقع ما این است که با عنایت مسئولین محلی، هیئت امناء و دلسوزان استان به سمت تعمیق و گسترش رشته ها در سطوح سه و چهار مدارس علمیه خواهرن گام برداریم. 

حجت الاسلام و المسلمین فاضل در جواب به این سوال که حوزه های علمیه در سال پیش رو چه فعالیت های شاخصی انجام داده اند؟ افزود: حوزه در سال ۱۴۰۲، اولین چشم انداز پنج ساله مدیریت حوزه های علمیه خواهران کلید خورد که گام بزرگی در برنامه دار کردن حوزه بود. مورد دیگر درختواره دانش در حوزه خواهران با ۲۵۰ گرایش به تصویب رسید که هدف و افق را در حوزه خواهران مشخص کرد. در عرصه تبلیغ هم، اتفاقات خوبی رقم خورد. در عرصه پژوهش هم حوزه های علمیه خواهران توانستند مجوز همایش های ملی و بین المللی را در پایگاه استنادی جهان اسلامی کسب کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در جواب به این سوال که چه نگاه ویژه ای به بحث پژوهش در حوزه های علمیه خواهران در عرصه بین الملل وجود دارد؟ افزود: یکی از درخواست هایی که از حوزه های علمیه خواهران هست، تولید نشریات چند زبانه است. نشریه حکمت بالغه یا نشریات دیگری که در مدارس استان زنجان در حال رقم خوردن است، این قابلیت را دارد که بتواند در جهان اسلام برای دیگر مسلمانان قابل استناد و بهره برداری قرار گیرد. چرا که مخاطب شناسی از قبل صورت گرفته و گریدهایی که به مجلات و نشریات حوزه داده می شود همان گرید و رتبه ایست که به سایر نشریات داده می شود. 

وی بیان داشت: امیدواریم که این استان بتواند متناسب با نیازهای جامعه، گام های مهم و استواری را بردارد.

گفت‌وگوی کامل خبری را از اینجا مشاهده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha