زن رکن اصلی خانواده است

کارشناس دینی گفت: اولین کسی که باید نسبت به سبک و سیره اسلامی شناخت پیدا کند زن می‌باشد، چرا که او رکن اصلی خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، زهرا شرف الدین، مدرس حوزه و دانشگاه، در جمع طلاب در مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به فضایل حضرت زهرا(سلام الله علیها) بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برای انسان‌ها، که خواستار بهترین زندگی و سرگذشت می‌باشند، راهکار ارائه می‌دهد و آن این است که خالصانه‌ترین عبادات‌تان را برای خدا بفرستید و یقینا منظور حضرت از عبادت فقط نماز و روزه  نیست بلکه هرکاری که با رضای خدا و آداب آن انجام شود و اگر غیر از این باشد دغدغه، اضطراب و پشیمانی به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری، زمانی می‌توان زمینه ساز ظهور شد که بتوانیم به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و این تمدن اسلامی در خانواده‌ای با سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی محقق می‌گردد.

شرف الدین با اشاره به اهمیت نقش زن در خانه و خانواده و در تحقق سبک زندگی اسلامی افزود: اولین کسی که باید نسبت به سبک و سیره اسلامی شناخت پیدا کند، زن است، چرا که او رکن اصلی خانواده است.

وی در ادامه به الگوی ناقص رضاخانی اشاره کرد و گفت: رضاخان قصد داشت زن را به دروازه تمدن طلایی برساند و این کار را با تغییر پوشش زن آغاز کرد، اما نتیجه‌ای جز عقب ماندگی و حذف اسلامیت از زندگی زن مسلمان ایرانی نداشت، به همین علت است که این زن با پوشش نامناسب در کنار دیگر مردان و زنان در صفوف راهپیمایی‌ها و مبارزات انقلابی قرار می‌گیرد و خواستار انقلاب اسلامی می‌شود، چراکه می‌دانست، آن‌چه  به اسم توسعه به او می‌گویند دروغ محض است.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: زن تمدن ساز، یعنی زن انسان ساز که هدفش را بی‌نهایت شدن می‌داند و از تمام ظرفیت‌های خود برای رد خشونت زن علیه زنان استفاده می‌کند.

وی افزود: چنین زنی ابتدا باید به خود بپردازد و اهل علم و معرفت باشد و این‌گونه می‌رسد به جایی که در رده بندی جهانی بالاتر از میانگین خاورمیانه و کشورهای عربی قرار می‌گیرد که امروز طبق نظر سازمان جهانی، ایران، با انفجار علم، روبرو است.

خانم شرف‌الدین با اشاره به نقش حضرت زهرا(سلام الله علیها) در رویدادها و محافل سیاسی خاطرنشان کرد: حضرت در جایی‌که لازم و ضروری بود، کنش اجتماعی، فردی و خانوادگی داشت، تا جایی که حضرت علی(علیه السلام) در مورد ایشان فرمودند، زهرا بهترین کسی است که مرا به خدا می‌رساند.

وی ادامه داد: این کنش و انسان سازی حضرت، منحصر در افراد خانواده نبود، بلکه فضه را به مرتبه‌ای از رشد می‌رساند، که جز از قرآن سخن نمی‌گوید؛ امروز که مقام معظم رهبری، از نزدیک بودن به قله صحبت می‌کنند، زمان نشستن نیست، بلکه باید در هر جا و موقعیتی که هستیم، علم خود را افزایش دهیم و در راه تمدن سازی قدم برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha