چالش های زیست مادرانگی در زمانه‌ی سایبرتیک بررسی شد
چالش های زیست مادرانگی در زمانه ی سایبرتیک بررسی شد.

نشست علمی و پژوهشی با حضور دکتر هاشمی با موضوع چالش های زیست مادرانگی در زمانه‌ی سایبرتیک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست علمی و پژوهشی با حضور دکتر هاشمی با موضوع چالش های زیست مادرانگی در زمانه ی سایبرتیک با مشارکت مدرسه علمیه الزهرا(س) هیدج و حضرت معصومه س خرمدره برگزار شد.

دکتر هاشمی در ابتدا اشاره به مستندی از بی بی سی که زندگی مادری را به صحنه کشیده بود و مادر درگیر فضای مجازی بود، کرد و بیان داشت: فضای مجازی روح و روان فرد را درگیر می کند.

وی به جایگاه قوه خیال در بروز و ظهور بیشتر فضای مجازی پرداخت و ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در حدیث اول کتاب خود که بیان می دارند که اول شرط برای مجاهد حفظ طائر خیال است، افزود: ابن عربی هم بیان می دارد که شیطان نتواند در ذهن واقعی اش تاثیربگذارد و در ذهن خیالی آن وارد می شود.

هاشمی با بیان این که امروز دنیای سایبرنتیک زمینه پرورش دادن خیال را بیشتر کرده است، گفت: اگر روزی فیلم پرورانده‌ی خیال بود امروزه فضای سایبرنتیک خیال را به مرحله ی واقعی در فضای مجازی می رساند.ا ین فرد خیال خود را فعال می کند و از طریق امکاناتی که فضای مجازی در اختیارش گذاشته به موازی با عالم واقع می رساند. حال این سوال به ذهن می رسد که چقدر این فرد حریم های فقهی را رعایت می کند ؟ چقدر این فرد از سبک زندگی اسلامی دور شده است؟

وی در ادامه بیان داشت: انسانها با ورود به فضای سایبرنتیک حتی خودشان را از لحاظ جنسیتی قبول ندارند در حالی که طبق آیه قرآن ازدواج برای رسیدن به آرامش می باشد، آیا این فرد که در فضای مجازی قرار دارد به این آرامش خواهد رسید؟ این فرد با این سبک زندگی عجین می شود و زنای ذهنی پیدا می نماید و شخصیتش متلاشی می شود و برای این شخص تفکیک بین فضای مجازی و واقعی قابل انطباق نمی باشد و حکم فقهی فضای مجازی با توجه به آیه ی ولا تقرب الزنا ... باید اشاره کرد که انسان حتی در عالم خیال هم نباید به آن نزدیک شود زیرا این فضا در واقع دست آویز شیطان برای انحراف بشر می باشد؛ لذا باید حدود الهی بازخوانی شود و با حقایق فضای مجازی تعریف نماییم تا سدی باشد در برابر سقوط در این منجلاب.

هاشمی در پایان آسیب های زندگی سایبرنتیک را به چهار دسته تقسیم کرد؛ عدم آرامش، شکاف بیشتر و طرد از جامعه، عدم تعادل، عدم اعتماد به نفس .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha