حوزه علمیه خواهران در عرصه پژوهش پیش گام است

امام جمعه شهرستان بندرعباس گفت: حوزه علمیه خواهران در عرصه پژوهش پیش گام است؛ لذا اساتید طلاب را به سوی پژوهش گروهی جهت دهند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در اختتامیه نهمین دوره مسابقه رشد با حضور حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه برادران و خانم عباسی مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان و دیگر مسئولان استانی، اساتید و طلاب که در دهه اول اردیبهشت ماه برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد ثمرات شیرین شجره طیبه حوزه های علمیه خواهران که به ثمر نشسته هستیم و بخشی از کار بزرگ توسط شما طلاب در زمینه تحقیق و پژوهش در حال انجام شدن است. لذا حوزه علمیه خواهران در این عرصه پیش گام و پیشرو است.

استاد حوزه با استناد به آیه «تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی» به پژوهش های جمعی اشاره نمود و گفت: آیات قرآن به طور مطلق است و همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، نظامی و علمی را در بر می گیرد. چنانچه تعبیر «قوموا لله» نیز به صورت مطلق آمده و قیام برای خدا در عرصه های علم، دانش و دانش افروزی مثنی را بر فرادا مقدم دانسته است.

امام جمعه بندرعباس اذعان داشت: در قیام لله حرکت ها باید جمعی باشد، لذا قیام در ابتدا باید برای خدا صورت گیرد و سپس تشکیلات لازم انجام شود و اصول کار جمعی در این تشکیلات رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه کار جمعی انسان را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ تر آماده می کند، خاطرنشان کرد: کار جمعی؛ فداکاری، همراهی، صبوری، حوصله و از خود گذشتگی می خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: در میان مردم ایران، از لحاظ تکنیک و به عبارتی کارهای انفرادی قابل قبول است ولی از نظر تاکتیکی و گروهی مطلوب نیست که این نشان از ضعف ما است و نشان می دهد که ما هنوز به کار جمعی عادت نداریم.

استاد حوزه افزود: اکثر پژوهش ها و حتی کتاب ها محصول کار فردی است و به صورت گروهی و جمعی انجام نشده است در حالی که پژوهش ها در غرب به صورت شورایی است.

امام جمعه بندرعباس جشنواره رشد را جشنواره مبارکی دانست و بیان کرد: اینگونه جشنواره ها که ما را به پژوهش گروهی سیر می دهد و باب جدیدی را به روی طلاب ما باز می کند، جشنواره های خوب و مبارکی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: در متن آموزش باید پژوهش هم صورت گیرد. آموزش و پژوهش در هم تنیده است. رویکرد اساتید هم باید چنین باشد و طلاب را به سوی کار گروهی جهت دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان بیان کرد: در سطح سه و چهار حوزه های علمی، تمام تلاش استاد این باشد که طلبه پژوهشگر تربیت شود. زیرا آموزش برای پژوهش است و لذا باید آموزش ببینند که چطوری پژوهش کنند.

در پایان از اساتید و طلاب برگزیده نهمین مسابقه گروهی رشد تقدیر شد و همچنین از کتاب عمامه های عفیف تالیف خانم سارا کرمی دانش آموخته مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) رونمایی و تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha