هدف اصلی کارگاه پژوهشی، آمادگی شرکت در جشنواره بانوی کرامت است

به همت معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، کارگاه پژوهشی تولید مقالات کوتاه فضای مجازی با استاندارد سئو، با حضور محمد نصاری رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، محمد نصاری رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در کارگاه تولید مقالات کوتاه فضای مجازی که به میزبانی معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری و با حضور فعال طلاب، اساتید و معاونین پژوهش مدارس  استان  و برخی از طلاب از سایر استانها برگزار شد، اظهارداشت: هدف اصلی این کارگاه یادگیری تولید محتوا با استاندارد سئو جهت آمادگی برای شرکت در جشنواره بانوی کرامت می باشد.

وی افزود: برای اولین بار آشنایی با مقالات کوتاه فضای مجازی با استاندارد سئو در دستور کار قرار گرفته است و در این کارگاه به ۲۲ مورد از معیارهای ارزیابی مقالات کوتاه فضای مجازی دارای استاندارد سئو پرداخته شده است.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور، در این رابطه به چهار معیار کلی تحت عنوان معیارهای ظاهری، معیارهای محتوایی، معیارهای فضای مجازی(عنوان) و معیارهای فضای مجازی (محتوی) اشاره نموده و برای هریک از این چهار معیار  توضیحات مفصلی بیان کرد.

وی ضمن تأکید بر رعایت ساختار ظاهری، فهرست مطالب (ناوبری) و شیوایی و رسایی به عنوان مهم ترین اصول معیارهای ظاهری گفت: با ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باید تولید محتوا کرد، پس به طور جدی از پرداختن به مسائل حاشیه ای باید پرهیز نمود.

نصاری در ادامه گفت: دسته بندی محتوا، مقدمه مناسب، پیکره و نتیجه گیری؛ باید منطقی، به دور از حاشیه و با تعداد مشخصی از کلمات باشد.

وی ضمن تأکید بر نوآوری در نگاه به موضوع  افزود: موضوع مقاله باید از عناوین مورد ابتلاء افراد جامعه بوده و شخصی سازی شود. ضمن آنکه استانداردهای مربوط به عنوان؛ از قبیل طولانی بودن عنوان، به کاربردن واژگان اصلی در عنوان، استفاده از صفت + ترین، اعداد، سوال، راه کار و ... باید رعایت شود.

کارشناس فعالیت ها و تشکل های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تعیین کلید واژه‌ها در انتهای متن و توزیع متعادل آن در کلید واژه های معنایی، اصطلاحی و عرفی برای یک مقاله کوتاه فضای مجازی با استاندارد سئو جزء ضروریات می باشد. 

وی استفاده از تصویر، کلیپ و صدا را از دیگر معیارهای فضای مجازی(محتوی) در ارزیابی مقاله کوتاه دارای استاندارد سئو برشمرد و گفت: تصویر و صدا باید با محتوا ارتباط معنایی داشته باشد.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور توصیه کرد: از مقالات سایت" گلدون " به عنوان الگو استفاده کنید و برند گلدون در تصاویر مدنظر قرار گیرد و در مقاله کوتاه فضای مجازی لینک دهی داخلی و لینک دهی خارجی به خصوص  لینک دهی به سایت های مطرح و مناسب به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود.

وی افزود: منابع باید ذیل مقاله لحاظ شود و از کپی برداری از آثار دیگران بدون ذکر منبع به شدت پرهیز کرد.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان گفت: با سه صفحه مقاله نیاز مخاطبین در فضای مجازی رفع می شود اکنون که جشنواره بانوی کرامت فرصتی برای حضور در این عرصه را فراهم نموده است امیدواریم شاهد حضور گسترده طلاب، اساتید و پژوهشگران در این جشنواره باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha