دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، نقش اساسی آن در تحقق دیگر احکام دینی است

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین احمدی دبیر ستاد امر به معروف استان امروز در مرکز مدیر حوزه علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین کاظملو مدیر حوزه علمیه خواهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین احمدی دبیر ستاد امر به معروف استان قزوین امروز در مرکز مدیر حوزه علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین کاظملو مدیر حوزه علمیه خواهران دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و تقدیر از مدیر حوزه علمیه خواهران بابت همکاری در زمینه امر به معروف گفت:همه مسلمانان در همه جای جهان، مشمول حکم امر به معروف و نهی از منکر هستند و این، وظیفه گروهی خاص نیست، بلکه در حقیقت، نوعی نظارت همگانی است. همچنین این حکم را می توان در همه زمان ها در قالب گفتار و رفتار به اجرا درآورد و به افرادی خاص و اندک برنمی گردد، بلکه همه افراد را دربرمی گیرد، به گونه ای که در حکومت اسلامی، در صورت مشاهده لغزش و انحراف حاکمان، می توان آنان را نیز با وظایفشان آشنا ساخت. در متون اسلامی هیچ یک از عبادت ها و اعمال شایسته به جز امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان عامل برپایی دین و ضامن بقا و استمرار شریعت معرفی نشده است. امیرمؤمنان علی علیه السلام در این باره می فرماید: قِوامُ الشَّریعَةِ الْأَمْرُ بالمَعروفِ و النَّهْیُ عَنِ المُنْکَرِ.برپایی شریعت و نظام دین در امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف استان قزوین افزود:شناخت معروف و منکر، ارزیابی احتمال اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر، از شرایط مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظملو ضمن عرض خوش آمدگویی وتسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت:عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بهترین نشانه اهتمام فرد به امور خلق و توجه به مسائل مهم زندگی برادران دینی است. امر به معروف و نهی از منکر، یعنی احساس مسئولیت کردن در برابر ارشاد و یاری دیگران و سکوت نکردن در برابر اشتباه و گرفتاری دیگران، بلکه به هدایت و مدد او شتافتن. خداوند در قرآن کریم از زبان حضرت لقمان، خطاب به فرزندش می گوید: یا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلاةَ وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ اصْبِرْ عَلی ما أَصابَکَ إِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ اْلأُمُورِ. پسرم! نماز را برپا دار و امر به معروف و نهی از منکر کن و در برابر مصایبی که به تو می رسد، شکیبا باش؛ چون از کارهای مهم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد:دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، نقش اساسی آن در تحقق دیگر احکام دینی است. بی گمان، اجرای درست آن، اجرای دقیق احکام دینی را و ترک آن، فراموشی احکام دینی را درپی دارد.

در پایان مدیر حوزه علمیه خوهران و دبیر ستاد امر به معروف قزوین برای همکاری و پیشبرد اهداف امر به معوف ونهی از منکر تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha