اولین گام در پژوهش مدارس، وجود استاد پژوهش‌محور است

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بیان اهمیت مهارت افزایی پژوهشی اساتید گفت: اولین گام در پژوهش مدارس، وجود استاد پژوهش محور است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، در دومین روز از سفر مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری، بازدیدی از مدرسه علمیه کوثر فرخ‌شهر توسط خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفت.

در ابتدای این بازدید، مدیر و معاونین مدرسه درخصوص برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های پژوهشی گزارشی ارائه دادند و پیشنهادات و انتقاداتی نیز بیان شد.

خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه پس از استماع سخنان کادر مدرسه کوثر فرخشهر گفت: تلاش و سعی شما باید در راستای مهارت افزایی پژوهشی اساتید باشد و به نظر می رسد اولین گام در پژوهش، استاد پژوهش محور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری (حفظه الله) حوزه را مادر نظام می دانند؛ مادری که علم و آگاهی کافی را داشته باشد می تواند فرزندان خود را تربیت نماید و برای دستیابی به این اهداف مهم از ما مطالبه کنید.

خانم متولیان در ادامه گفت: اکنون مسابقه رشد در مرحله مدرسه ای فرصتی مناسب برای شناخته شدن طلاب مدرسه است و توجه به مقالات کوتاه نوشت با استاندارد سئو، آشنایی با تحقیقات پیمایشی، راه اندازی مرکز پژوهشی و دریافت کد و تدوینگری متون درسی در این زمینه، فرصت هایی هستند که نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به لزوم راه اندازی گروه های علمی اساتید و اهمیت نشریه های تخصصی گفت: برای راه اندازی گروه های علمی اساتید بایستی رزومه پژوهشی داشته باشند و در این راستا راه اندازی نشریه تخصصی کمک کننده است؛ راه اندازی نشریه به پیشرفت طلبه و استاد کمک خواهد کرد و برگزاری دوره های پودمانی، مخاطب شناسی و هنر جذب باید آهسته ولی با پیوستگی انجام شود.

خانم متولیان، تصریح کرد: دو تا سه سال به طور متمرکز برای اساتید وقت بگذارید تا ایشان بتوانند ضمن تدریس و در کلاس درس، طلبه پژوهشگر تربیت نمایند؛ استادی که روحیه پژوهشگری دارد از همان جلسه اول تدریس، با بیان منابع اصلی و فرعی و معرفی سایت های مربوط به مباحث تدریس و نرم افزارهای کاربردی طرح نظام درسی ارائه خواهد نمود.

وی ادامه داد: چنین استادی اگر برخی از مهارت‌ها را هم نداشته باشد، نسبت به پیگیری و یادگیری حساس و پرانگیزه خواهد بود و از همه ظریفیت های پژوهشی از جمله ظرفیتی مثل سایت ساطع جهت بهره برداری از منافع و امکانات بهتر استفاده خواهد کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت: پیشنهادات دقیق و عملیاتی مدرسه در قالب نامه رسمی و پیگیری درخواست ها از مدیریت استان برای مشکلات مدرسه راهگشا خواهد بود.

اولین گام در پژوهش مدارس، وجود استاد پژوهش‌محور است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha