یکی از تغییرات بنیادین و اساسی، رسیدن بانوان به جایگاه واقعی و حقیقی خودشان است

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در جمع بانوان فرهیخته استان چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به برخی از رویش‌ها و برکات انقلاب اسلامی، گفت: یکی از تغییرات بنیادین و اساسی که به یُمن انقلاب اسلامی در فرهنگ این ملت رقم خورد، رسیدن بانوان به جایگاه واقعی و حقیقی خودشان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در سومین روز از سفر مدیر حوزه های علمیه خواهران و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین فاضل با جمعی از بانوان فرهیخته استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، آقای خالقی، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران با ذکر خاطره ای از یار دیرینه خود، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فضای جلسه را با یاد و نام شهدا معطر و منور ساخت.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران، ضمن اشاره به برخی از رویش‌ها و برکات انقلاب اسلامی، گفت: یکی از تغییرات بنیادین و اساسی که به یُمن انقلاب اسلامی در فرهنگ این ملت رقم خورد، رسیدن بانوان به جایگاه واقعی و حقیقی خودشان است.

وی افزود: امروزه ما در جایگاهی هستیم که طبق آمار مراکز رسمی کشور، بانوان در اموری که مربوط به خودشان است، جایگاه رفیعی پیدا کرده اند که البته این آغاز کار است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به سابقه فعالیت های حوزه علمیه خواهران در عرصه های مختلف، گفت: حوزه علمیه خواهران با قدمتی قریب به ربع قرن، در عرصه های مختلف فعالیت های خوبی را آغاز کرده است و لذا ما برای اینکه طلبه را به نقطه ای که باید نقش آفرینی کند برسانیم افق ۱۴۱۴ را ترسیم کرده ایم؛ افق ۱۴۱۴ یعنی باید در اموری که مربوط به بانوان است، بانوان خودشان تصدی کنند و خودشان مرجعیت پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: ما سه برنامه میان مدت ۵ ساله در نظر گرفتیم که از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با توجه به اینکه استان ها نقش مهمی در این خصوص دارند؛ ستاد، ظرفیت های استانی را مهندسی خواهد کرد که ما بتوانیم در افق ۱۴۱۴ با عزم، همت، استعداد و ظرفیت های موجود در استان، به آن قله و نتیجه مطلوب برسیم.

در ادامه، افراد حاضر در جلسه که از نهادها و ارگان های مختلف از جمله نهاد رهبری در دانشگاه، صدا و سیما، سازمان بهزیستی و غیره حضور داشتند، پیشنهادات و راهکارهای خود را در مباحث فرهنگی و اجتماعی استان، مطرح کردند.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین فاضل، ضمن تشکر از حضور و پیشنهادات سازنده حاضرین در جلسه، گفت: استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ نیروی انسانی فعال، استانی زرخیز است و در این چهل و پنج سال، با وجود فراز و نشیب های فراوان، بانوان در اموری که مربوط به خودشان هست جایگاه رفیعی پیدا کرده اند و حوزه علمیه خواهران نیز، در قریب به ربع قرن فعالیت خود، پیشرفت خوبی داشته است.

یکی از تغییرات بنیادین و اساسی، رسیدن بانوان به جایگاه واقعی و حقیقی خودشان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha