قدرت ایران در سایه جمعیت بیشتر و وجود نیروی جوان بیشتر خواهد بود

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: قدرت ایران در سایه جمعیت بیشتر و وجود نیروی جوان بیشتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم محتشمی، پژوهشگر عرصه جمعیت و فرزندآوری حوزه علمیه خواهران خوزستان در گفت‌وگوی خبری با اشاره به این که هر جامعه ای برای پیشرفت نیاز به نیروی جوان دارد، اظهار داشت: کشور ما هم از این مسئله مستثنی نیست و با توجه به انبوه دشمنان داخلی و خارجی، ایران قوی در سایه جمعیت بیشتر و بخصوص نسل جوان بیشتر قوی می شود.

وی عنوان کرد: نیروی جوان و کارآمد لرزه بر اندام دشمن می اندازد. این مسئله آنقدر مهم است که در صدر اسلام پیامبر (ص) در جنگ ها به افرادی که سن بالاتری داشتند می فرمودند که موی خود را رنگ کنند تا جوانتر به نظر آیند و لرزه و رعب به دل دشمن بیفکند.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران با اشاره به وظایف حکومت برای ازدیاد جمعیت و زاد و ولد، افزود: وظایف حاکمیت در درجه اول فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی و تسهیل امر ازدواج جوانان است چرا که متاسفانه جوانان زیادی دیده می شوند که بخاطر مسائل مالی ازدواج نمی کنند.

خانم محتشمی همچنین گفت: اهمیت مقام و جایگاه مادر باید برای همه زنان و حتی دختران ما از مدارس بیان شود. در اینصورت است که دختران ما در سنین ازدواج، دیگر اهمیت اولشان تحصیل و اشتغال نخواهد بود.

این پژوهشگر حوزه جمعیت با اشاره به راهکارهای تشویقی مسئله ازدیاد جمعیت خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه به زوج های نابارور حتما باید به مرحله اجرا برسد. حل کردن مشکل مسکن و تشویق افراد به دریافت کرایه کمتر به خانواده های بدون مسکن و آگاه کردن مردم از مشکلات تک فرزندی و کم فرزندی از راهکارهای تأثیرگذار بر ازدیاد زاد و ولد است.

وی افزود: مردم باید روحیه قناعت را در خود پرورش دهند و معنویت خود را در سایه امید و توکل بر خدا افزایش دهند. در این صورت هست که مادران ما و زنان جامعه هدفشان تربیت سرباز برای امام زمان (عج) و یاری دین می شود.

خانم محتشمی بیان کرد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بیش از ۵۰ بار برروی مسئله افزایش جمعیت و فرزند آوری تاکید داشتند تا جایی که در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند یکی از مسائلی که وقتی به آن فکر می کنم لرزه بر اندامم می افتد مسئله جمعیت هست و حتی اشاره به این داشتند که اشتباه بزرگی بوده که سیاست های کنترل جمعیت بی رویه اجرا شد. مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر اجرایی شدن تمام قوانین  قانون جوانی جمعیت دارند و حتی در سخنرانی اخیر خود تاکید بر نقش وزیر بهداشت در این زمینه داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha