نقش مادران در امیدبخشی به خانواده از نقش‌های راهبردی زنان در جبهه مقاومت است

دکتر فروغ نیلچی‌زاده استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای مقاومت، گفت: آنچه امروز این جبهه را تقویت می کند ،روحیه امید، صبر و شکر است ، لذا ما می بینیم در نوار غزه ، فلسطین و لبنان با وجود جنگ عروسی و تولد جریان دارد .

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران / قزوین، مراسم سوگواری و گرامیداشت یاد و خاطره سیدمقاومت شهید حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان، با موضوع "نقش زنان در پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی" و با حضور استاد حوزه و دانشگاه دکتر نیلچی‌زاده با همکاری بسیج طلاب، شورای مداحان و هیئت‌های مذهبی بانوان از سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

دکتر نیلچی‌زاده در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای مقاومت، تأکید کرد: آنچه امروز این جبهه را تقویت می‌کند، روحیه امید، صبر و شکر است، لذا ما می‌بینیم در نوار غزه، فلسطین و لبنان با وجود جنگ عروسی و تولد جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه روحیه مادران شهدا با وجود رنج و سختی از پدران آن‌ها بیشتر است، گفت: نقش مادران در امیدبخشی به خانواده از نقش‌های راهبردی زنان در جبهه مقاومت است.

استاد نیلچی‌زاده افزود: مادرشدن، بخشنامه‌ای نیست و با وجود تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری ما پس از انقلاب در مورد شناختن نقش زنان در پیشبرد تمدن اسلامی عقب مانده‌ایم و عدم وجود ساختارهای مکمل برای نقش‌آفرینی زنان سبب شده است که ما نتوانیم هویت‌سازی مادرانه داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لقب "ام ابیها " برای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در سن پنج سالگی تأکید کرد: دختران ما قبل از اینکه مادر شوند باید مادر باشند تا بتوانند امثال شهید سلیمانی را تربیت کنند.

وی میزان اهمیت و ارزش‌گذاری اسلام برای زنان و اهمیت نقش مادری برای زنان در اسلام را به‌عنوان کابوس جریان‌های فمنیستی معرفی کردند و افزودند امروز فرزندآوری جهاد زن است و جهاد علمی، اقتصادی، نظامی و... از بانوان خواسته نشده است و تمام توان خود را باید برای این موضوع با نیت همراهی امام زمان عجل‌الله ‌تعالی‌فرجه‌الشریف خرج کنیم.

استاد نیلچی‌زاده تصریح کرد: فرزندآوری و فرزندپروری یک جهاد زنانه است و آنچه امروز در جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان، از حضور فرماندهان عالی‌رتبه و جانشینی آن‌ها برای ادامه راه شهدای مقاومت می‌بینیم حاصل جهاد بانوان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha