خدمت به بندگان‌خدا بالاترین عبادت است

خانم جعفری‌سراجی مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها بندرعباس، با تأکید بر اهمیت خدمت به خلق و خصوصا طلاب گفت: در این مسیر که آنان در حرکت و پیشرفت هستند و امانت و گنجینه‌ای بزرگ برای ما بشمار می‌آیند، چه نعمتی بزرگتر از آن‌که انسان، خادم بندگان‌خدا باشد.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران / هرمزگان، خانم جعفری‌سراجی در جلسه ویژه میان معاونان و کارکنان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها در بندرعباس، با اظهاراتی مفید اعلام کرد: جهاد تنها به معنای از دست دادن جان نیست، بلکه هر فردی که با استفاده از قلم، تفکر، مال و ثروت، و با ایده‌ها و فعالیت‌های مختلف در راه خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام فعالیت می‌کند، و گام می‌زند، در واقع یاری‌دهنده دین الهی است و همواره در حال جهاد بوده و خدمت می‌کند. در این مسیر، طلاب به‌عنوان امانت و گنجینه‌ای بزرگ به دست ما سپرده شده‌اند، و چه نعمتی بزرگتر از آن که انسان، خادم بندگان خدا باشد.

وی اضافه کرد: بالاتر و مهم‌تر از خدمت به خلق، عبادتی نیست. هر یک از عبادات، از جمله نماز شب، برای ارتقاء و رشد شخصیت انسان است؛ اما اگر انسان بخواهد رشد و ترقی و ساخته‌شدن خود را نیز به منصه ظهور بگذارد باید در رفتار و برخورد با دیگران آن‌را نشان دهد که چه اهمیتی به این موضوع می‌دهد.

خانم جعفری‌سراجی به لازم‌الواجب دانستن، و توجه به تشکیل ستاد اساتید، برای پیگیری امور اساتید و بررسی استعدادها در میان طلاب، اشاره کرد تا این موارد در برنامه کاری مدرسه جای بگیرد. وی تأکید داشت که برای انجام این امر از تجربه و دانش اساتید کمک گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن، آشنایی با احکام اسلامی و مهارت‌های زندگی برای طلاب فارغ‌التحصیل، خواستار اهمیت اختصاص به این مباحث شد و ارائه آموزش‌های لازم به طلاب را مورد تأکید قرار داد. همچنین، او پیشنهاد داد که اساتید سه جلسه کلاس خود را در کتابخانه برگزار کنند، تا طلاب بیشتر با فضای کتابخانه و منابع موجود آشنا شوند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها بندرعباس در ادامه بیان کرد: فعالیت‌های پژوهشی بسیار مهم که درحال حاضر به آن توجه زیادی شده است، بحث پژوهشکده و نشریه است. بحث بعدی که اهمیت زیادی دارد، مربوط به ممتازین پژوهش است؛ یعنی طلابی که در حوزه پژوهشی فعالیت می‌کنند و نتایج قابل توجهی به دست می‌آورند. این طلاب با برنامه‌ها و انگیزه‌های خود، باید به‌عنوان الگوهایی برای سایر طلاب باشند و آنان را به فعالیت و ترویج فرهنگ پژوهش ترغیب کنند. برای ارتقاء این فعالیت‌ها، مدرسه باید یک ویژه‌نامه پژوهشی را به ثبت رسانده و از نتایج و فعالیت‌های پژوهشی خود به نحو احسن بهره ببرد.

در پایان، وی با تأکید بر اهمیت کارگاه‌های استانی، یادآور شد: در برنامه‌ریزی کارگاه‌ها، حتماً به محل برگزاری توجه کنید؛ تا به‌صورت استانی برگزار شود. زیرا این امکان را به طلاب استان می‌دهد که به‌راحتی از این مزیت استفاده کنند. همچنین، مسئول کتابخانه موظف است با طلاب در مورد منابع و کتاب‌های موجود در کتابخانه گفتگو کرده و ایشان را برای مطالعه و تحقیق وادار و پرانگیزه سازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha