
معاون امور حوزههای علمیه خواهران در اجلاس سالانه مدیران، مؤسسین، رؤسا و اعضای هیأت امنای مدارس علمیه خواهران در استان کرمان، گفت: یکی از تأثیرگذارترین رکن در اشتغال طلاب بعد از فارغالتحصیلی طلاب، ارتباطات هیأت امنای مدارس علمیه با ارگانهای مختلف است، ارتباطات منجر به جذب موفقیتهای کلان، توسعه، کسب بودجه و… میشود و طلاب نیز میتوانند از دستاوردهای آن بهرهمند شوند.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/کرمان، حجتالاسلام والمسلمین ابراهیمیان،معاون امور حوزههای علمیه خواهران در اجلاس سالانه مدیران، مؤسسین، رؤسا و اعضای هیأت امنای مدارس علمیه خواهران استان کرمان با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) که فرمودهاند «إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً مَیَامِینَ مَیَاسِیرَ یَعِیشُونَ وَ یَعِیشُ اَلنَّاسُ فِی أَکْنَافِهِمْ وَ هُمْ فِی عِبَادِهِ مِثْلُ اَلْقَطْرِ وَ لِلَّهِ عِبَادٌ مَلاَعِینُ مَنَاکِیدُ لاَ یَعِیشُونَ وَ لاَ یَعِیشُ اَلنَّاسُ فِی أَکْنَافِهِمْ وَ هُمْ فِی عِبَادِهِ مِثْلُ اَلْجَرَادِ لاَ یَقَعُونَ عَلَی شَیْ ءٍ إِلاَّ أَتَوْا عَلَیْهِ، همانا خداوند را بندگانی باشد که با خوشبختی و توانگری زندگی می کنند و مردمان در سایه ایشان به نیکی زندگی می کنند و آنان در میان بندگان چون باراناند و خداوند را بندگانی باشد نفرین شده و بی خیر که نه خودشان زندگی می کنند و نه مردم در سایه آنان به نیکی زندگی می کنند و آنان در میان بندگان چون ملخی هستند که بر چیزی نمی افتند مگر آن که تار و مارش می کنند» گفت: مصداق بندگان خوشبخت و توانگری در روایت فوق کسانی هستند که حوزههای علمیه را با بارندگی اخلاقی و پشتیبانی به درجات بالا میرساند.
حجتالاسلام والمسلمین ابراهیمیان افزود: یکی از وظایف هیأت امنا که میتواند در حوزههای علمیه مؤثر واقع شود، هویت بخشی به طلبه و حوزه است.
«ستونهای مستحکم»؛ نقش حیاتی هیأت امنا در هویتبخشی به حوزههای علمیه خواهران
معاون امور حوزههای علمیه خواهران اظهار کرد: طلبههای خواهر ما مانند ریحانه هستند، اگر ریحانه به یک ستون مستحکم تکیه نکند با آسیبهای فراوان و جدی مواجه میشود و هیأت امنا مانند ستونهای محکمی هستند که میتوانند به طلاب و مدارس در جامعه هویت ببخشند.
وی ادامه داد: یکی از وظایف هیئات امنا و مؤسسین مدارس علمیه خواهران، معرفی و درخشان کردن حوزههای علمیه در هر شهر و استان است که نیازمند ارتباطات موثر است، زیرا خانم مدیری که وظیفه تربیت، آموزش، پژوهش و… طلاب را که برعهده دارد، از نظر زمانی نمیتواند با سازمانها، ارگانها و… ارتباط بگیرد و به معرفی حوزه علمیه بپردازد، طبیعی است که این وظیفه بر عهده هیأت امنا خواهد بود.
معاون امور حوزههای علمیه خواهران بیان کرد: یکی از تأثیرگذارترین رکن در اشتغال طلاب بعد از فارغالتحصیلی طلاب، ارتباطات هیأت امنای مدارس علمیه با ارگانهای مختلف است.
وی افزود: در برخی از شهرها میزان عدم اشتغال طلاب بعد از اتمام تحصیل بسیار کم است، زیرا طلاب خواهر با ارتباطات و رایزنیهای سازنده در نهادهایی مانند آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و… مشغول به خدمت شدهاند.
وی مطرح ساخت: ارتباطات منجر به جذب موفقیتهای کلان، توسعه، کسب بودجه و… میشود و طلاب نیز میتوانند از دستاوردهای آن بهرهمند شوند.
حجتالاسلام ابراهیمیان اعلام کرد: وظایفی از جمله حمایت و پشتیبانی مالی و غیرمالی، حمایت در امور آموزش، پژوهش، تبلیغ و نظارت بر امور مدارس و پشتیبانی در تمام عرصهها در دستور کار هیأت امنای مدارس علمیه قرار دارد.
تأکید بر ایجاد منابع پایدار مالی برای حوزههای علمیه خواهران
وی گفت: اهتمام به ایجاد منابع پایدار در جهت حفظ استقلال مالی حوزههای علمیه در اولویت قرار دارد، ایجاد یک مهدکودک و پیشدبستانی با کیفیت و مورد حمایت حوزههای علمیه خواهران و با بهترین متریال آموزشی، رفاهی و… میتواند برآورد مالی قابل چشمداشتی را کسب کند.
حجتالاسلام ابراهیمیان افزود: هیأت امنای مدارس علمیه با تسهیل شرایط تحصیل در مقطع سطوح ۳ و ۴، شرایط بومی سازی طلاب محصل را فراهم کنند و مانع از جابهجایی آنان شوند.
حوزههای علمیه خواهران نیازمند تحول در روشها و استفاده از ابزارهای نوین است
وی در پایان به موضوعاتی از جمله عدم شناخت نسل جدید، اهمیت زمان در امورات اجرایی، عدم استفاده از شیوههای جدید و استفاده از ابزارهای سوخته، عدم استفاده از شیوههای موثر، عدم استفاده از توانایی مبلغین، اشاره کرد و خواستار تحول در روشهای بکار برده شد.
نظر شما