تشریح «برنامه‌های کلان مدیریتی» اداره کل بهره‌برداری واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران

مدیرکل امور بهره برداری واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران با ارائه گزارشی به تشریح «برنامه‌های کلان مدیریتی» اداره کل بهره برداری واحدهای حوزوی و ادارات زیرمجموعه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدعلی جامعی، مدیرکل امور بهره برداری واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران با ارائه گزارشی به تشریح «برنامه‌های کلان مدیریتی» اداره کل بهره برداری واحدهای حوزوی و ادارات زیرمجموعه پرداخت.

اداره ساماندهی مدیریت‌های استانی

حجت‌الاسلام جامعی با اشاره به برنامه‌های اداره ساماندهی مدیریت‌های استانی، اظهار کرد: شناسایی، انتخاب و بکارگیری مدیران استانی، پشتیبانی و حمایت از مدیران جدیدالنصب، هماهنگی و تشکیل جلسات توجیهی در ستاد و در یکی از مدیریت های استان، بررسی شکایات غیرصیانتی واصله در خصوص مدیران و کادر استان و رصد و تجمیع مشکلات، مسائل واحدهای علمی، تربیتی، پیگیری مدیران استانی، معاونت‌ها و رسیدگی به آن از جمله برنامه‌هایی است که از سال‌های قبل در این اداره لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: ارزیابی و تمدید حکم مدیران استانی، ساماندهی بازدیدهای مدیریت های استانی از مدارس تحت اشراف و برگزاری نشست سراسری مدیران استان‌ها جزو برنامه‌های هر ساله این اداره قرار می‌گیرد، برنامه برگزاری اجلاس سراسری مدیران واحدهای علمی و تربیتی برای اولین بار در سال ۱۴۰۴ بعد از ۶ سال اجرا می‌شود.

اداره راهبری واحدهای علمی و تربیتی

مدیرکل امور بهره برداری واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: پیگیری و نظارت بر فرآیند ارزیابی مدیران واحدهای علمی تربیتی سطح ۳ توسط مدیریت‌های استانی، گزینش و جذب مدیران واحدهای علمی تربیتی سطوح (۳ و ۴) در مرکز مدیریت، ساماندهی سرپرستان واحدهای علمی تربیتی جهت تعیین و تکلیف برای جایگزینی یا تبدیل وضعیت به مدیریت، تعیین تکلیف مدیران واحدهای علمی تربیتی اشتغال همزمان در آموزش و پرورش و...، تعیین تکلیف مدیران واحدهای علمی تربیتی در شرف بازنشستگی، پیگیری و نظارت بر فرایند صدور و تمدید احکام مدیران واحدهای علمی تربیتی، ارتقای رتبه تحصیلی کادر واحدهای علمی و تربیتی، نظارت و بررسی دلایل جایگزینی مدیران واحدهای علمی تربیتی و تایید آن، تجمیع و تایید سنوات مدیران منفصل از خدمت و پیگیری پرداخت تقدیرانه آن‌ها، بررسی شکایات واصله غیرصیانتی از کادر واحدهای علمی تربیتی (مدیران، کادر، اساتید، طالب، هیأت امناء و...)، انتخاب و معرفی الگوهای برتر مدیریتی واحدهای علمی تربیتی و تقدیر از برترین‌ها، مساعدت به مدیریت‌های استانی در پشتیبانی و حمایت از واحدهای علمی تربیتی از جمله وظایف اداره راهبری واحدهای علمی و تربیتی است.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد بانک اطالعات گزینه های مدیریت جهت کادر مدارس و مدیر استان، ارزیابی و رتبه بندی مدارس علمیه، امور مربوط به سازمان نفرات واحدهای علمی و تربیتی کنترل و نظارت بر بکارگیری کادر اجرایی جدید در مدارس و تایید آنها در سامانه سما، پیگیری و هماهنگی تشکیل هیات مرکزی گزینش، کمیته تایید سنی و کمیته تایید مدرک تحصیلی برای کادر مدارسی که یکی از شرایط لازم را برای بکارگیری ندارند و اخذ و آماده سازی اطلاعات آنان، بررسی و تایید مدیران مدارس جهت توسعه رشته ها و ارتقاء مقطع و اجرای همزمان، رویداد نگاری واحدهای علمی و تربیتی، پیگیری تهیه و توزیع دسترسی کاربر اتوماسیونی برای معاونین و کادر مدارس و تایید کادر برای دسترسی اتوماسیون، راهبری سامانه مبنا در اداره کل پیگیری تایید برنامه ها و بودجه آن‌ها و ثبت گزارشات بخش دیگری از اهم فعالیت‌های صورت گرفته و در حال اقدام اداره راهبری واحدهای علمی و تربیتی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha