سیره زندگی حضرت زهرا(س)، درسنامه ای عملی و کاملی برای بانوان جامعه اسلامی است
227798

خانم عباسپور استاد حوزه گفت: سیره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها درسنامه ای جامع و کاملي برای بهره برداری به شیوه اجرایی در زندگی بانوان اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری کوثراز مازندران، خانم عباسپور، طی سخنانی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر بیان کرد: سیره زندگی عملی، رفتاری، شخصی و اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها درسنامه ای جامع، کامل، رهگشا و بصیرت بخش برای بانوان جامعه اسلامی است كه در تمام ابعاد زندگی خویش ، راه و مسیر را برای الگو گرفتن همه زنان و مادران فاطمی، ترسیم كرده است.
وي افزود: با نگاهی به تاریخ زندگی این بانوی عظیم الشان و مبنا قراردادن رفتار کامل، جامع و شاخص ایشان درمی یابیم که یک زن و یک مادر، چقدر می تواند در پرورش نسلی بصیر، پاک، آگاه وحق مدار، موثراست.
وی تصریح کرد: نقش زن، به عنوان همسر در یاری رساندن به مرد در جهت قرب الهی بسیار مهم و حائز اهمیت است چنان که حضرت علی علیه السلام در جواب پرسش پیامبر که از او پرسید: " فاطمه را چگونه همسری می یابی؟ " فرمود: " نِعمَ الغون علی طاعة الله " این فرمایش بیانگر اهمیت یک زن نمونه در فرهنگ سازی خانوادگی است.
مشاور مدرسه علمیه خواهران نوشهر در پایان با اشاره به نقش موثر زنان در پرورش نسلی ولایی و جامعه ای سالم و الهی خاطر نشان کرد: اگر افراد خانواده در جریان نقش تفکر سازی اسلامی توسط مادران نمونه، به خوبی پرورش یابند و این جریان سازی به اجتماع سرایت کند، موج عظیم پیشرفت و تحول مثبتی امت اسلامی را در برمی گیرد.
 

برچسب‌ها