رسالت سنگین حوزه های علمیه در تبیین و اشاعه فرهنگ اسلامی
229950

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله عليها) بابل گفت: حوزه های علمیه رسالت سنگینی نسبت به تببین و اشاعه فرهنگ اسلامی و جلوگیری از حاکمیت ارزشهای جاهلی دارند

به گزارش خبرگزاري كوثر از مازندران، بنت الهدی جعفر زاده در نشست بصیرتی با عنوان" امام حسین (علیه السلام)، ارزشهای اسلامی و تاسی به ایشان در مبارزه با حاکمیت جاهلیت مدرن" در  جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بابل بیان کرد: امام حسین (علیه السلام) تنها مولودی است که میلادش با اشک همرا ه بوده و جبرئیل قبل و بعد از میلاد ایشان روضه کربلا خواندند.
وی افزود:  زمانی که اسم امام حسین(علیه السلام) ذکر می شود، باران رحمت الهی همه موجودات عالم را فرا می گیرد و به همین علت ایشان، رحمت الله واسعه نامیده می شود.
وی تصریح کرد: اسامی  اهل البیت (علیهم السلام) تجلی صفاتشان است و حسین یعنی حسن کوچک و این بدین معنی است که اگر کسی حتی یک گناه کوچک هم داشته باشد، می تواند در دستگاه امام حسین (علیه السلام) خدمت کند و به همین علت در مجالس حضرت، همه چه خوب و چه بعد حضور دارند .
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بابل در ادامه گفت: موضوع مهم این است که باید بررسی شود که چرا 50سال پس از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، جامعه به جایی می رسد که امام حسین (علیه السلام) ناچار می شود برای نجات جامعه چنین فداکاری کند.
وی تاکید کرد: جامعه آن زمان دچار آفتهائی نظیر تغییر فرهنگ اسلامی، حاکمیت ارزشهای جاهلی وجابجایی ارزشها  و در نتیجه دوری مردم از حقیقت بندگی شد؛ به گو نه ای که  قرآن را به نفع خود تفسیر می کردند.
وی اعلام کرد: امام حسین (علیه السلام) وارث جامعه ای شده بود که مردمش جاهل و حکومت آن کاخ نشینی بوده و از فرهنگ و اخلاق جز زر اندوزی خبری نبود؛ لذا امام دو راه بیشتر نداشت که کار فرهنگی و یا انقلاب بکند؛ و قطعا  فعالیت های فرهنگی در چنین جامعه ای که دچار فساد شده بود، تاثیر گذار و موثر نبود.
جعفرزاده در پایان خاطر نشان کرد: شما طلاب نباید بگذارید که تاریخ دوباره تکرار شده و  معیارهای الهی در جامعه عوض شود؛ که اگر این اتفاق بیفتد، قطعا عاشورائی دیگر تکرار و خون انسان های با تقوا مانند امام حسین ریخته شده و ارزشهای الهی جابجا و دین برای منحرفان تفسیر به رای خواهد شد
 

برچسب‌ها