توجه به نیازهای تبلیغی و پژوهشی در رأس فعالیت اساتید قرار بگیرد
232019

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، رسالت فعلی اساتید را در حوزه، توجه ویژه به نیازهای استان در موضوعات وهابیّت، بهائیت و تصوف و تربیت پژوهشگران و مبلّغین در این زمینه بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، نشست بررسی نقش اساتید در ارتقای معنویت و اخلاق طلاب در مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه النبی(سلام الله علیها) شیراز با حضور اساتید سطح سه و مدیر حوزه های علمیه خواهران و برادران استان برگزار شد.  

حجه الاسلام والمسلمین محمودی ضمن بیان آیه 164 آل عمران، توجه اساتید را به تزکیه و حکمت جلب کرده و بیان داشت: در بخش آموزش، متون باید نیازهای طلبه و جامعه را تأمین کند و  نیاز اساسی در استان تربیت مبلّغین و پژوهشگران در زمینه های تصوّف، بهائیت و وهابیّت است که باید اولویت کار اساتید در حوزه قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ضمن بیان نیازهای طلّاب در زمینه فراگیری زبان های عربی و انگلیسی و اهمیت کار پژوهشی به اساتید تأکید کرد: طلاب در زمینه های مختلف دست به قلم شوند و این آثار را به جامعه عرضه کنند.

در ادامه مدیر حوزه علمیه برادران، حجت ااسلام و المسلمین عابدی نیز ضمن بیان نکات مفیدی در بحث آموزش و تهذیب و پژوهش بیان کرد: فاقد شیء نمی تواند معطی شیء باشد، اساتید در درجه اول باید این تزکیه و علم و  پژوهش را در خود نهادینه کنند تا کلام و رفتارشان بر طلبه تأثیر گذاشته و خروجی حوزه یک مبلّغ و محقق واقعی باشد.

قابل ذکر است در ادامه این جلسه اساتید پیرامون اهمیت بصیرت افزایی و معنویت در حوزه، نقش اصلی استاد در افزایش بصیرت طلاب و پرداختن به مباحث تاریخ و تحوّلات انقلاب، جدی گرفتن آموزش فلسفه و شبهات پیرامون آن، توجه اساسی به پژوهش با صرف هزینه، اختصاص زمان هایی در حوزه به مناسبت های فرهنگی و تهذیبی و  پرورش و هدایت افراد مستعد در زمینه تبلیغ و تدریس با معرفی اساتید سخنانی ارائه کردند.

برچسب‌ها