زن مسلمان ایرانی با حفظ حجاب و عفاف در جامعه اثر گذار است
235546

خانم رحیم نژاد کارشناس دینی گفت: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را در جهان گشود و ثابت کرد که با حفظ حجاب و عفاف می توان در جامعه اثرگذار بود.

 به گزارش خبرگزاري كوثر از مازندران، خانم رحیم نژاد در نشست" بررسی جایگاه زنان در اسلام" در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و بسیجیان نوشهر گفت: زن در الگوی شرقی، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی، و در تعریف غربی یک ابزار جنسی در خدمت نظام سرمایه داری است؛ اما زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را  در جهان گشود و ثابت کرد که الگوی سوم، زنِ نه شرقی و نه غربی است که می تواند با حفظ حجاب و عفاف خود در متن و مرکز جامعه حضوری فعال داشته باشد.
وی اضافه کرد: زنان برای حضوری قدرتمندانه در خانواده و جامعه باید شاخصه هایی را مدنظر داشته باشند که مهمترین آن شاخصه فردی است که شامل خودسازی و آراستگی اخلاقی شده و در دین اسلام، مطالب زیادی در این خصوص وجود دارد که از آن به تهذیب یا تزکیه نفس نام برده شده است.
وی تاکید کرد: خانواده گرایی بهترین الگویی که اسلام معرفی کرده و در مقابل دیدگاه رهبانیت مسیحیت و خانواده ستیزی دیدگاه فمنیسم قرار دارد؛ دین مبین اسلام خانواده گراست و خداوند تعالی در قرآن می فرماید که برای خود هم جنسی از خودتان قراردادیم تا درکنار هم به آرامش برسید.
کارشناس مذهبی مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر در پایان ضمن تاکید بر نقش حساس زنان گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسات برگزاری عقد، این نکته را متذکر می شوند که زن قوی تر از مرد بوده و می تواند از ابزاری که در اختیار دارد مانند روح لطیف زنانه، خوش رفتاری، آراستگی و غیره استفاده کرده و پیروز در خانواده باشد و این امر یکی از زیبایی های طبیعت و اسرار خلقت است.
.

برچسب‌ها