ارائه ۹۰ هزار منبر توسط مبلغان خواهر در ماه رمضان
235876

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در رمضان گذشته ۹۰ هزار منبر توسط مبلغان خواهر ارائه شد و حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان حوزه‌‌های علمیه خواهران نیز در فعالیت‌های تبلیغی حضور فعال داشتند.

 به گزارش خبرگزاری کوثر، خانم معصومه ظهیری در دیدار مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در این مرکز برگزار شد بیان کرد: در همه مدیریت‌های استانی یک معاونت فرهنگی حضور دارد و همه مدارس علمیه خواهران نیز حداقل یک معاون فرهنگی دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات اخلاق، مراقبت‌های اخلاقی ورودی‌های حوزه از طریق دوره‌های طلیعه حضور،  آشنایی طلاب جدیدالورود با دستورات تهذیبی اخلاقی و پرورشی و غیره از فعالیت‌های معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه از سیاست‌هایی که حوزه‌های علمیه خواهران پیگیری می‌کند این است که طلاب توانایی فراگیری قرآن و آموزش آن به مردم را داشته باشند، ابراز کرد: آموزش قرآن در مدارس علمیه خواهران برعهده اداره کل امور تهذیبی و پرورشی معاون فرهنگی حوزه‌‌های علمیه خواهران است.

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت‌های تبلیغی را در قالب‌های تبلیغ نوین، فضای مجازی و رسانه و همچنین تبلیغ‌های سنتی دنبال می‌کند، اداره‌کل‌ تبلیغ نیز بستری فراهم می‌کند که طلاب در حین واحدهایی که در طول سال می‌گذرانند با مهارت‌های تبلیغی در عرصه‌های مختلف آشنا باشند.

خانم ظهیری به ارائه آماری از فعالیت‌های تبلیغی مبلغان خواهر پرداخت و اظهار کرد: در رمضان گذشته ۹۰ هزار منبر توسط مبلغان خواهر ارائه شد و حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان حوزه‌‌های علمیه خواهران نیز در فعالیت‌های تبلیغی حضور فعال داشتند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار پرونده تبلیغی برای دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شده است افزود: در جریان سیل مدارس علمیه خواهران پایگاه و پناهگاهی برای هم‌وطنان سیل‌زده بودند و فعالیت‌های بسیار خوبی توسط حوزه‌های علمیه خواهران در این عرصه انجام شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ابراز کرد: اداره فرهنگی تربیتی مسائل مربوط به مطالعات زنان و فرق و مذاهب و در اداره سیاسی و اجتماعی نیز امروزه مسائل سیاسی و اجتماعی و به‌ویژه گام دوم انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود.

خانم ظهیری خاطرنشان کرد: ساماندهی، حمایت، ارتقا و آموزش‌های مهارتی خواهران طلبه دانش‌آموخته نیز برعهده اداره‌کل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه است که تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران توسط این اداره کل ساماندهی شده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تشریح کرد: بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد توسط مدارس علمیه خواهران راه‌اندازی شده است که دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران ذیل این سمن‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و می‌پردازند.

برچسب‌ها