گروه‌های آموزشی در کوثرنت بستری برای مهارت‌افزایی مشاوران است
236145

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه گروه‌های آموزش مشاوران در کوثرنت بستر بسیار خوبی برای مهارت‌افزایی مشاوران مدارس علمیه خواهران است، گفت: سعی می‌کنیم با برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی، توانایی علمی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران و در نتیجه بهره‌مندی مراجعان را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری کوثر خانم معصومه ظهیری در آئین افتتاح گروه آموزش مشاوران مدارس در کوثرنت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به آیه «فاسئلو اهل الذکر...» بیان کرد: مراجعه انسان در مواردی که دچار تحیر می‌شود به افراد دانا توصیه قرآن کریم است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: بر اساس روایات معصومین(ع) مشاوره و مراجعه به افراد دانا بر عقول انسان‌ها و دانش‌ و تجربه آن‌‌‌‌ها می‌افزاید، روایات معصومین مشورت گرفتن از زنان را مشروط به بالا بودن سطح تجربه و عقل آن‌ها می‌داند، در تاریخ نیز نقل‌هایی وجود دارد که پیامبر اکرم(ص) در برخی از مسائل از ام‌سلمه مشورت گرفته‌اند.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مشورت و استفاده از فکر جمعی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز دستور تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز را صادر کرده و نسبت به جمع‌بندی نظرات در گروه‌های اندیشه‌ورز و استفاده از این نظرات تأکید داشتند.

خانم ظهیری تقاضا و مراجعات زیادی در موضوعات مختلف به مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران علمیه خواهران صورت می‌گیرد، عنوان کرد: راه‌اندازی مراکز مشاوره در استان‌های مختلف با همکاری حوزه‌های علمیه برادران و تشکیل گروه‌های تخصصی مشاوره در کوثر نت دو طرح معاونت فرهنگی حوزه‌‌های علمیه خواهران برای خدمت‌رسانی بهتر در عرصه مشاوره است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های مشاوره در کوثرنت اظهار کرد: مشاوران حوزه‌‌‌های علمیه خواهران در فضای کوثرنت پیرامون موضوعاتی از قبیل، کودک و نوجوان، خانواده، مشاوره تحصیلی، استعدادیابی، بهداشت و سلامت و همچنین بهباشی به انتقال و تبادل تجربیات خود می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مشاوره می‌تواند سبب پیشگیری از بسیاری از آسیب‌ها شود عنوان کرد: باید افراد متخصصی درزمینه مشاوره تحصیلی و استعداد سنجی طلاب داشته باشیم تا در جهت دادن صحیح استعدادها برای تأمین افراد متخصص مورد نیاز استان‌ها فعالیت کنند.

خانم ظهیری با بیان اینکه گروه‌های آموزش مشاوران در کوثرنت بستر بسیار خوبی برای مهارت‌افزایی مشاوران مدارس علمیه خواهران است ابراز کرد: سعی می‌کنیم با برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی، توانایی علمی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران و در نتیجه بهره‌مندی مراجعان را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: تعدادی از مشاوران حوزه علمیه خواهران بانوانی هستند که علاوه بر تحصیلات حوزوی در رشته‌های مختلف دانشگاهی نظیر روانشناسی و رشته‌های تخصصی مربوط به مشاوره و تعلیم و تربیت نیز تحصیل کرده‌اند.

برچسب‌ها