ضرورت ایجاد مدارس علمیه در سطوح مختلف با همکاری و مشارکت خیران
236514

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با اشاره به جدیت و استقبال بانوان در کسب علوم حوزوی گفت: برای داشتن خانواده و جامعه ای سالم ضروریست مدارس علمیه در سطوح مختلف با همکاری و مشارکت خیران ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری کوثر فاطمه یوسفی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ظهر چهارشنبه (2 مرداد) در اولین همایش مجمع خیرین مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه خواهران با اشاره به اینکه جهاد مال به معنی انفاق و صرف مال در راه خداوند است، اظهار داشت: یکی  از مهمترین این موضوعات تقویت حوزه های علمیه است که موجبات سعادت دنیوی و اخروی انسان را فراهم می کند.

وی با اشاره به اهمیت کمک مالی به حوزه های علمیه، تصریح کرد: افرادی که به حوزه های علمیه کمک می کنند مأجور درگاه الهی هستند و هر چقدر طلبه در این مدارس تربیت شود آنها نیز در اجر آن سهیم خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با اشاره به جدیت و استقبال بانوان در کسب علوم حوزوی، افزود : برای داشتن خانواده و جامعه ای سالم ضروریست مدارس علمیه در سطوح مختلف با همکاری و مشارکت خیران ایجاد شود.

وی در این همایش یکی از اهداف ایجاد حوزه های علمیه خواهران را تربیت مادرانی متقی و دوستدار خانواده دانست و گفت: مدارس علمیه خواهران مایه عزت و آبروی استان هستند و با توجه به اینکه توسعه عمرانی حوزه های علمیه جزء اهداف استراتژی نظام می باشد اثربخشی و کارآمدی، دین‌داری و آموزش همچنین تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی و پاسخ به نیاز زن در جامعه از جمله اهداف ما می باشد.

یوسفی رفزود: قطعا یکی از مصادیق روشن اعمال حسنه، کمک به حوزه ها و امر تربیت طلبه و کمک به حل مشکلات آنهاست.

گلچهره نوری حقانی، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب سلام الله علیها شهرستان بوشهر در ادامه این همایش، بیان کرد: قطعا یکی از مصادیق روشن اعمال حسنه، کمک به حوزه ها و امر تربیت طلبه و کمک به حل مشکلات آنهاست.

گلچهره نوری حقانی در این همایش اظهار داشت: کمک به حوزه و طلبه شامل تمامی کارهای خوبی است که انسانها را به تمایل درونی خود نزدیک و آنها را ماندگار می کند.

نوری حقانی در این همایش ضرورت کمک به حوزه های علمیه و توانمند سازی مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: کمک به حوزه های علمیه، کمک به دینداری مردم می باشد.

وی افزود: این که کسی می تواند اموال خود را در راه خداوند انفاق کند این یک توفیق بزرگ الهی است و این ها همگی ذخیره ای برای آخرت محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب سلام الله علیها در این همایش با بیان این که چهار سال است مجمع خیرین مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها شهرستان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: این مجمع در زمینه شناسایی خیران و سنجش میزان کمک های آنها شروع به کار کرده است و امیدواریم که خیران و مدیران استانی در این امر یاریگر این مجمع جهت رسیدن به اهداف مدرسه علمیه که فراگیر شدن علوم دینی و تربیت مادرانی متدین و آشنا به علوم دینی است باشند.

برچسب‌ها