تحصیل 1214 طلبه در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر
236762

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به فعالیت چشم‌گیر حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر 11 مدرسه علمیه خواهران در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و سطح عالی فعالیت کرده و هزار و 765 طلبه در این مدارس تحصیل می‌کنند، از این تعداد 551 طلبه خواهر فارغ تحصیل و هزار و 214 طلبه نیز در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری کوثر، فاطمه یوسفی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر عصر روز گذشته در برنامه زنده گفت‌و‌گو در صدا و سیمای بوشهر بیان کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی توجه خاص به بانوان به‌خصوص در عرصه علم و معنویت بوده است، و به دنبال این نگاه موفقیت‌های خوبی نیز به دست آمده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در رابطه با تحصیل بانوان در حوزه علمیه خواهران گفت: وجود بالغ بر 400 مدرسه علمیه خواهران و بیش از ده‌ها هزار طلبه خواهر در سراسر کشور این موفقیت را ترسیم می‌کند.

خانم یوسفی با اشاره به فعالیت چشم‌گیر حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 11 مدرسه علمیه خواهران در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و سطح عالی فعالیت کرده و هزار و 765 طلبه در این مدارس تحصیل می‌کنند، از این تعداد 551 طلبه خواهر فارغ تحصیل و هزار و 214 طلبه نیز در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به تشریح اهداف حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و اظهار کرد: یک هدف مقدس در تشکیل حوزه‌های علمیه وجود داشته و آن تربیت بانوان در عرصه علم و معنویت است.

وی افزود: بستر حرکت در حوزه‌های علمیه خواهران بر مبنای علم و معنویت است و تمامی برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و همه فعالیت‌ها بر اساس این اهداف انجام می‌شود.

خانم یوسفی با بیان اینکه مدرسه علمیه خواهران به‌عنوان قرارگاه تولید علم تلقی می‌شود، مطرح کرد: باید استدلال و تبیین و اتکا به ارزش‌های علمی و مبانی دقیق علمی داشته باشیم تا بتوانیم به آن هدف اصلی که تولید علم و پاسخگویی به مسائل مطرح کشور، تمدن اسلامی و نظام انقلاب اسلامی به‌خصوص در حوزه زن و خانواده برسیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به فعالیت جهادی ۱۱۰ نفر از خواهران طلبه به‌عنوان مشاور در مدارس این استان ادامه داد: 80 حافظ قرآن، 170 قاری قرآن، 380 مبلغ قرآن و 300 پژوهشگر قرآنی در مدارس علمیه خواهران استان بوشهر تربیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: از حمایت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر که نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه خواهران داشتند و به‌عنوان یک پدر دلسوز در کنار حوزه‌های علمیه بودند تقدیر و تشکر می‌کنم.

یوسفی در ادامه بیان کرد: خواهران دانش‌آموزی که مایل هستند به تحصیل در مدارس علمیه خواهران هستند با سپری کردن پایه هشتم و سیکل می‌توانند در نام‌نویسی حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کنند، مدرسه علمیه حضرت زینب (س) در بوشهر و مدرسه حضرت الزهرا (س) در شهر عسلویه پذیرای خواهران بزرگوار دانش‌آموز است.

وی به معرفی مدارس علمیه خواهران استان بوشهر پرداخت و اظهار کرد: مدرسه علمیه الزهرا (س) در بوشهر به عنوان مدرسه مادر در مرکز استان فعالیت می‌کند، مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) در شهر برازجان نیز در کنار مدرسه الزهرا (س) بوشهر از موفق‌ترین مدارس علمیه خواهران در استان هستند.

خانم یوسفی ادامه داد: مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه، مدرسه علمیه ام‌البنین(س) دلوار، مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج، مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم، مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) جم، مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) کنگان از دیگر مدارس علمیه خواهران استان بوشهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: موسسه آموزش عالی معصومیه بوشهر نیز یکی از واحدهای حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر است و بیش از 110 طلبه خواهر در رشته‌های کلام، تفسیر علوم قرآنی، تاریخ و فقه و اصول در این موسسه تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در رابطه با تحصیل درمدارس علمیه به دو صورت پاره وقت و تمام وقت ابراز داشت: در سطح مقدماتی می‌توان با دیپلم به دو صورت پاره وقت و تمام وقت در مدارس علمیه خواهران مشغول به تحصیل شد، برای تحصیل تمام وقت متولدین ۱۳۶۸ به بالا می‌توانند اقدام کنند، برای تحصیل به صورت پاره وقت نیز خوشبختانه شرایط سنی برداشته شده و تمامی خواهران می‌توانند در صورت نداشتن شرایط حضور به‌صورت تمام‌وقت، به‌طور پاره‌وقت دروس علمی حوزوی را فرا گیرند.

یوسفی تصریح کرد: بسیاری از مادران و بانوانی که در خانه مشغول هستند از نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران استان بوده که از رشد و استعداد بالایی در سطوح مختلف به‌خصوص علمی برخوردارند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام مدارس علمیه خواهران استان بوشهر هم‌زمان با مدارس علمیه سراسر کشور از تاریخ 22 تیرماه آغازشده و تا 11 مردادماه نیز ادامه دارد.

برچسب‌ها