اتریش اجرای قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی را آغاز کرد
238391

وزارت آموزش اتریش دستور اجرای قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری کوثر به نقل از رای الیوم، وزارت آموزش اتریش بخشنامه ای مبنی بر اجرای ممنوعیت کلی و جزئی حجاب در مدارس ابتدایی و فعال سازی تدابیر قضایی علیه دانش آموزان و معلمانی که از این قانون سرپیچی کنند را صادر کرده است.

رسانه های محلی اتریش این باره نوشتند: وزارت آموزش اتریش چهار ماه پیش بخشنامه ای در خصوص جزئیات کلی قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی صادر کرده است.

در این بخشنامه هرگونه ایدئولوژی و یا نماد مذهبی که به پوشیدن کامل سر حکم می کند، ممنوع است و پوشیدن سر خلاف قانون می باشد.

در بخشنامه مذکور همچنین عنوان شده است که آشکار کردن قسمت جلویی سر و پوشاندن قسمت باقیمانده نیز خلاف قانون است و مستوجب مراحل کیفری می گردد.

علاوه بر این در این بخشنامه، در صورت عدم اجرای حکم ممنوعیت حجاب، به اتهام سوء استفاده از منصب، تدابیر قانونی علیه معلمان در پیش گرفته می شود.

از سوی دیگر «توماس بولانت» سخنگوی اتحادیه معلمان اتریش به روزنامه اتریشی «Der Standard» گفت: انتشار این بخشنامه از سوی وزارت آموزش و خالی بودن آن از اطلاعات جزئی درباره ممنوعیت حجاب بدون ارائه اطلاعات مشخص درباره تعداد دانش آموزان محجبه، جای تعجب دارد.

مجلس نمایندگان اتریش ۱۶ مه گذشته قانون ارائه شده از سوی ائتلاف دولتی متشکل از راست گرایان و راست گرایان افراطی را تصویب کرد که به موجب آن پوشش حجاب در مدارس ابتدایی ممنوع می شود.

برچسب‌ها