طلاب با تدوین ادبیات داستانی مذهبی می توانند در تولید فیلم و بازی های کامپیوتری مشاركت کنند
242104

آقای کرد کارشناس فرهنگی گفت: طلاب به عنوان مبلغین لیدر های فرهنگی جامعه باید با تولید ادبیات داستانی اصیل و مذهبی به متریال های فضای مجازی در ساخت بازی های کامپیوتری و فیلم خوراک بدهند.

به گزارش خبر گزاری کوثر از مازندران، کارگاه نقد کتاب "قربانی طهران"با حضور آقای حامد اشتری نويسنده اين كتاب و آقای مهدی کرد فیروزجایی منتقد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، به منظور کشف استعداد های طلاب در زمینه نویسندگی در مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل برگزار شد.
آقای کرد کارشناس فرهنگی در این برنامه گفت: ابزار های فرهنگی زیادی در کشور داریم که در جهت دهی افکار عمومی جامعه تاثیر مهم  و بسزایی دارند که از جمله آنها سینما، تلویزیون، فضای مجازی و بازیهای کامپیوتری است.
وی افزود: جامعه ای که در مسیر فرهنگ پویا در حال حرکت است باید برای ابزارهای فرهنگی نامبرده داستان وادبیات روایی داشته باشد و تا خودمان تولید کننده ادبیات اصیل و مذهبی نباشیم برای پر کردن این خلاء مجبوریم از داستانها و رمانهای انحرافی و بی محتوا و پوچ  مانند باب اسفنجی ها و هری پاتر ها و...استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: ادبیات روایی و داستانی جامعه ما که سر منشاء آن متون دینی و دفاع مقدس هستند بسیار غنی و سالم، مفید ودست اول است، اما رمانهای خارجی به مثابه شیر خوک هستند که جامعه ما را نجس و آلوده خواهند کرد.
نویسنده کتاب تاکید کرد: اصحاب فرهنگی و مبلغین دین باید لیدرهای فرهنگی جامعه  بوده و خودشان تولید کننده ادبیات اصیل و مذهبی باشند تا ما قرض گیرنده وارد کننده فرهنگ بیگانه نباشیم که برای رسیدن به این مهم باید به داشته های خودمان باور داشته و برای خلق اثر از بوم خود غافل نشوند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: با توجه به این که متریالهای فضای مجازی برای ساخت بازیهای کامپیوتری نیاز به متن و داستان اصیل و با محتوا دارند؛ لذا طلاب خواهر به عنوان مبلغین و لیدرهای فرهنگی کشور می توانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند.

برچسب‌ها